دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

گروه حوادث: رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا از دستگیری یکی از بزرگ‌ترین باندهای ترانزیت مواد‌مخدر در عملیات مشترک پلیسی در کشور خبر داد.

مواد مخدر

سردار حسین‌آبادی روز گذشته با بیان این خبر اظهار داشت: اعضای این باند 2 سال پیش هم اقدام به قاچاق مواد‌مخدر کرده بودند که در آن زمان پلیس توانست با دستگیری 2 نفر از آنها، یک تن مواد‌مخدر از این افراد کشف کند. وی با اشاره به اینکه نفر سوم باند بعد از فرار از دست پلیس با تشکیل باندی جدید اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته‌بود، گفت: این فرد با دور هم جمع کردن قاچاقچیان حرفه‌ای، باند مخوفی تشکیل داد که اقدام به قاچاق هروئین به‌صورت مسلحانه می‌کرد. متهم و همدستانش با واردکردن مواد مخدر از جنوب سیستان و بلوچستان به کشور، محموله‌های خود را با عبور از راه‌ها و جاده‌های فرعی به تهران منتقل کرده و در این شهر توزیع می‌کردند. در برخی از موارد نیز بخشی از محموله‌ها را به مرزهای غربی کشور منتقل کرده و از آنجا به کشورهای همسایه ترانزیت می‌کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر در تشریح نحوه دستگیری این باند بیان داشت: ماموران پلیس با توجه به حساسیت پرونده به بررسی‌های اطلاعاتی گسترده دست زدند و توانستند به این باند نفوذ کنند. آنها بی‌آنکه اعضای اصلی و سرشبکه‌ها از اقدامات پلیسی مطلع شوند، این افراد را یکی بعد از دیگری شناسایی کردند و متوجه شدند که آنها به تازگی محموله بزرگی را به پایتخت انتقال داده‌اند. وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌داد که متهمان بخشی از محموله را در تهران توزیع کرده و قصد دارند بخش دیگر آن را به ارومیه و از آنجا به خارج از کشور ترانزیت کنند. بنابراین با شناسایی عناصر اصلی باند در هفته گذشته نخستین مرحله از عملیات ضربتی پلیس انجام و 8نفر از عناصر تهیه، توزیع و ترانزیت مواد‌مخدر که در این باند مخوف فعالیت داشتند، دستگیر شدند.

با دستگیری این افراد، تحقیقات ادامه یافت و در مرحله دوم عملیات که شنبه و یکشنبه‌شب در 3 استان اصفهان، قم و تهران صورت گرفت، 5 عضو دیگر باند نیز به دام افتادند. سردار حسین آبادی با بیان اینکه در بین این 5 عضو دستگیر شده سردسته باند که از 2 سال قبل فراری بود نیز به چشم می‌خورد، تصریح کرد: بقیه دستگیر شده‌ها شامل حمل‌کننده و انباردار موادمخدر این باند بودند. وی ادامه داد: با دستگیری 13 عضو این باند، 140 کیلوگرم کراک، 26 کیلوگرم هروئین و 106 کیلو گرم تریاک به همراه 4 قبضه اسلحه کلاشینکف، یک قبضه کلت کمری و 7 دستگاه خودرو ضبط و توقیف شد. همچنین 8 نفر از افراد دستگیر شده به زندان معرفی شدند و 5 نفر دیگر برای تکمیل تحقیقات همچنان در بازداشت پلیس به سر می‌برند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در ادامه از متلاشی شدن بیش از 700 باند قاچاق موادمخدر در 4ماهه امسال خبر داد و یادآور شد: در این مدت بیش از99‌هزار و 200 نفر در اجرای طرح‌های جمع‌آوری خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان موادمخدر دستگیر شدند. وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 151 تن موادمخدر توسط پلیس کشف شده است، افزود: از این میزان 6تن و 900 کیلوگرم هروئین، یک تن و 900 کیلوگرم مرفین، 123 تن تریاک، 16 تن حشیش و 664 کیلوگرم شیشه و مابقی سایر مخدرها بوده است. سردار حسین آبادی تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 33هزار و 87 نفر در رابطه با خرید و فروش و توزیع و ترانزیت موادمخدر صنعتی دستگیر شدند و در این مدت 37 کارگاه تولید مواد‌مخدر شیشه توسط پلیس کشف و متلاشی شد.

کشف8.5 تن تریاک

سردار حسین‌زاده همچنین در گفت‌وگو با مهر اعلام کرده بودماموران انتظامی کرمان بامداد یکشنبه از یک کانتینر بیش از8.5  تن تریاک کشف کرده‌اند.

کد خبر 142569
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز