پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیاست مهمترین محور مذاکرات سران سیاسی و وزرای اقتصادی جهان در اجلا‌س داووس است

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ دومین روز اجلاس سالیانه مجمع جهانی اقتصاد قرار است‌ با حضور دو تن از معاونان رئیس جمهوری عراق عادل عبدالمهدی و طارق الهاشمی و نیز برهم صالح معاون نخست وزیر این کشور آغاز و مسائلی همچون اعاده صلح در این کشور بررسی شود.

مقامات شرکت کننده در اجلاس داووس مذاکره در این زمینه را یک روز پس از آنکه کمیته روابط خارجی سنای امریکا طرح جرج بوش رئیس جمهوری امریکا را برای اعزام شمار بیشتری ازنیروها به عراق محکوم کرد , آغاز می کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز قرار است  پنج شنبه 25 ژانویه (5 بهمن) در یک نشست غیر رسمی در حاشیه اجلاس داووس سخنرانی کند.

کلاوس شواب بنیانگذار اجلاس داووس در آغاز این اجلاس چهار روزه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد اوضاع خاورمیانه در صدر نگرانی‌های مقامات شرکت کننده در این اجلاس قرار دارد و این مقامات روند مذاکرات خود را از پرداختن به اقتصاد جهانی به مسائل سیاسی تغییر داده‌اند.

انتظار می رود عبدالله دوم پادشاه اردن، فواد سینیوره نخست وزیر لبنان، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و تزیپی لیونی وزیر خارجه اسرائیل در مذاکرات امروز داووس حضور داشته باشند.

اجلاس داووس سوئیس  چهارشنبه با سخنان آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد آغاز بکار کرد.

در سی و ششمین مجمع جهانی اقتصاد درداووس سوئیس 2400 نفر از سران اقتصادی، سیاسی و علمی از بیش از 90 کشور حضور دارند.

کد خبر 14254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز