قائم مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت با اشاره به آغاز ساماندهی وانت بارهای شخصی و عمومی از امروز 15 مردادماه، اعلام کرد:

حمل ونقل

با ساماندهی وانت بارها روزانه 5 تا 6.5میلیون لیتر در مصرف بنزین کشور صرفه جویی می‌شود. عبدالله جلالی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه از امروز 15مرداد ثبت‌نام وانت بارها در سامانه حمل‌ونقل عمومی درون و برون‌شهری آغاز می‌شود، گفت: بر این اساس، آن دسته از وانت بار‌هایی که در سامانه حمل‌ونقل درون شهری، بین‌شهری و روستایی ثبت‌نام نکنند سهمیه سوخت خودروهای شخصی را دریافت خواهند کرد.

او با اعلام اینکه از 171 هزار و 338 دستگاه وانت بین شهری و برون شهری تاکنون تنها 76 هزار و 219 دستگاه وانت بار در سایت حمل‌ونقل بین شهری و روستایی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: در بخش شهری هم از یک میلیون و 639 هزار و 202 دستگاه فقط 881 هزار و 678 دستگاه سال گذشته ثبت‌نام کرده‌اند. قائم مقام ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور با بیان اینکه آن دسته از رانندگان وانت بارهایی که در سامانه‌های الکترونیکی مورد نظر ثبت‌نام کنند از سهمیه بنزین عمومی استفاده خواهند کرد، گفت: درصورت احراز هویت وانت بارهای ثبت‌نامی علاوه بر بازگشت سهمیه بنزین کسر شده مرداد از ماه آینده، طبق روال گذشته وانت پیکان‌ 200 لیتر و وانت‌ نیسان 400 لیتر سهمیه بنزین دریافت می‌کند. ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت کشور، اعلام کرده است: سایت www.navganbar.ir برای ثبت‌نام وانت بارهای درون شهری و سایت www.vanetkart.ir برای ثبت‌نام وانت‌بارهای برون‌شهری و روستایی از 15 مرداد ماه به‌مدت یک هفته فعال می‌شود

کد خبر 142255
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز