گروه اقتصادی: مخالفت با طرح کارشناسی نشده باغشهرها و مغایرت این سیاست با سیاست کلان نظام در زمینه محیط‌زیست قربانی گرفت و در نخستین گام رئیس سازمان جنگل‌ها برکنار شد تا او از پشت پرده آنچه در این سازمان می‌گذرد، پرده بردارد.

اما این تنها قربانی مخالفت با ایده ناپخته باغ‌شهرها نیست؛ چه‌اینکه یک مقام مسئول از ادغام شدن سازمان امور اراضی و سازمان جنگل‌ها در نهاد ریاست‌جمهوری خبر داد که عملا قدرت نظارتی مجلس برای سؤال از وزیر جهاد کشاورزی درخصوص وضعیت جنگل‌ها و اراضی ملی سلب خواهد شد.

پشت پرده برکناری معاون وزیر

رئیس سابق سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تشریح دلایل برکناری خود از این سازمان، گفت: می‌خواستند منابع طبیعی را تکه پاره کنند اما من زیر بارشان نرفتم، زیرا این کار را خیانت به کشور می‌دانم. علی سلاجقه در گفت‌وگو با مهر درباره برکناری‌اش از ریاست سازمان جنگل‌ها گفت: بنده استعفا نکردم بلکه مرا برکنار کردند، زیرا منابع طبیعی برای مسئولان جهاد کشاورزی اولویت ندارد، ضمن اینکه این موضوع سال گذشته هم با آتش‌سوزی جنگل‌ها بیشتر خود را نشان داد، چراکه وزیر حتی یک‌بار هم با سازمان تماس نگرفت تا از وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌ها اطلاعی را کسب کند. وی افزود: سال گذشته بخش زیادی از جنگل‌ها در حال سوختن بود و ماهواره‌ها علیه کشور تبلیغ می‌کردند اما وزیر جهاد کشاورزی یک‌بار هم از ما سؤالی نکرد.

رئیس سابق سازمان جنگل‌ها، افزود: بنده از روز اول هم به وزیر اعلام کردم که با تکه‌تکه شدن منابع طبیعی مخالفم و باید از این منابع حفاظت کرد. وی بااشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره منابع طبیعی، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری دغدغه دارند باید با چنگ و دندان منابع طبیعی را حفظ کرد اما وزیر به این موضوع اعتقادی ندارد.

ادغامی برای حذف مخالفان

اما مدیر نوسازی و تحول اداری سازمان‌ جنگل‌ها هم خبر داد: جلسه‌ای در ریاست‌جمهوری برای بررسی ادغام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و سازمان امور اراضی برگزار شده که قرار است 2هفته دیگر نیز تکرار شود. ارسلان منصوری در گفت‌وگو با فارس‌ اظهار داشت: نظر سازمان جنگل‌ها کاملا موافق بود اما سازمان امور اراضی موضعگیری صریحی نداشت و قرار شد بعد از 2هفته مستندات و اظهارنظرهای 2سازمان و همچنین نظر وزارت جهاد کشاورزی به معاونت ریاست‌جمهوری ارائه شود. او در پاسخ به اینکه آیا این ادغام، نظر سازمان‌ها و یا جهاد کشاورزی بود، گفت: این جلسه به دعوت معاونت ریاست‌جمهوری تشکیل شده زیرا این معاونت به‌دنبال حذف موازی‌کاری‌ در وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاست و احتمالا نظر معاونت ریاست‌جمهوری این است که برخی وظایف این دو سازمان در موازات همدیگر است.

کد خبر 142180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز