همشهری آنلاین: رییس‌جمهور صبح امروز به همراه 4 وزیر پیشنهادی‌اش به مجلس رفت و در سخنانی که ده دقیقه بیشتر طول نکشید گفت: تجربه نشان داده که اصلاح ساختار اداری و کوچک‌سازی بدنه اصلی دولت پس از انجام مطالعات دقیق در اجرا باید به سرعت رخ دهد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران صبح چهارشنبه که به منظور معرفی 4 وزیر پیشنهادی به همراه چند تن از وزیران و معاونانش به مجلس شورای اسلامی رفته بود تا از نمایندگان برای آنها رای اعتماد بگیرد، طی سخنانی اظهار داشت: امروزچهار وزارتخانه مهم داریم که سه مورد آن از ادغام شش وزارتخانه و دیگری از ادغام دو سازمان و معاونت رئیس جمهور حاصل شده است.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که می شود کارهای بزرگی انجام داد و می شود یک دولت کوچک، چابک، مسلط، عالم و کارآمد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه از همه عزیزانی که مساعدت کردند تا امر ادغام 4 وزارتخانه به خوبی انجام شود صمیمانه تشکر می کنم، گفت: امروز 4 وزیر داریم که آنها را می شناسید و نیازی به معرفی من ندارد.

وی در بیان معرفی وزرا ادامه داد: عبدالرضا شیخ الاسلامی که برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی معرفی شده است، از مدیران دلسوز، مومن، موفق و پرتوان کشور است کسی است که در تمام سطوح مدیریتی خود موفق بوده است. فردی فکور، مدیر، با برنامه و دلسوز که همه امکانات را در این سطوح برای پیشرفت کشور بسیج کرده بود.

احمدی نژاد اضافه کرد: مهدی غضنفری هم از چهره های آشنا برای مدیریت کشور است که برای وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده است. فردی مومن، دلسوز، پرتوان و پرکار است. کسی است که در مراحل قبل هم موفق بوده و در دوره کوتاه ادغام وزارتخانه ها نیز عالمانه و با تسلط حوزه های ماموریت خود را اداره کرده است.

رئیس جمهور افزود: رستم قاسمی که برای وزارت نفت معرفی شده است از فرزندان انقلاب و دفاع مقدس است و خدمات فراوانی را طی سالهای گذشته چه در دوره دفاع مقدس و چه در دوره سازندگی انجام داده است به طوری که شما اگر به هر کجا سفر کنید آثار خدمات وی را مشاهده خواهید کرد. امروز هم با تسلط بر حوزه نفت آمده است که مجموعه نفت را در خدمت به کشور و منافع ملی متحول سازد.

وی ادامه داد: محمد عباسی نیز چهره ای است که برای مجلس آشناست که برای وزارت ورزش و جوانان در نظر گرفته شده است. دو حوزه مهم، تاثیرگذار و پرکار، وی هم سطوح مدیریتی را مرحله به مرحله طی کرده است و در تمام این دوران با اخلاص، درایت و انگیزه بالای الهی کارها را اداره کرده است و معمولا حوزه کاری وی با کمترین تنش و بیشترین همدلی همراه بوده است.

احمدی نژاد با ابراز امیدواری از اینکه با رای نمایندگان این 4 وزارتخانه به ثبات برسد و مسیر خدمتگزاری با سرعت بیشتری استمرار یابد، گفت: از همکاران قبلی نیز که در این حوزه ها زحمات بسیار زیادی می کشیدند تشکر می کنم. محرابیان از دوستان خوب بنده است و خدمات خوبی را نیز در حوزه صنعت و معدن انجام داده است. مدیر جوان و پرکاری که امیدوارم در آینده هم خدمات بیشتری برای کشور انجام دهد.

رئیس جمهور ادامه داد: میرکاظمی و محصولی هم خدمات شایانی را ارائه کرده اند و امیدوارم که در آینده نیز در مسیر خدمتگزاری حرکت کنند.

رئیس جمهور مجلس را ترک کرد

"محمود احمدی‌نژاد" پس از حضور در صحن مجلس به منظور دفاع از گزینه‌های پیشنهادی خود برای تصدی چهار وزارتخانه طی ۱۰ دقیقه از فرصت یک ساعته خود به ارائه توضیحاتی کوتاه در باره سوابق آنها پرداخت و پس از آن صحن مجلس را ترک کرد.

بر اساس تبصره یک ماده ۱۹۰ آیین نامه داخلی مجلس، در موارد معرفى یک یا چند وزیر (کمتر از نصف مجموع وزراء) رئیس جمهور می‌تواند به مدت یکساعت از برنامه‏ها و صلاحیت وزیران پیشنهادى خود دفاع نماید.

در برنامه امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان، صلاحیت عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر پیشنهادی تعاون و کار و رفاه، محمد عباسی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی نفت و مهدی غضنفری وزیر پیشنهادی صنعت و معدن و تجارت را بررسی می‌کنند.

موافقان و مخالفان ۴ وزیر پیشنهادی رئیس جمهور

اسامی کسانی که برای موافقت و مخالفت با ۴ وزیر پیشنهادی امروز در مجلس سخن خواهند گفت، اعلام شد.

"محمدحسین فرهنگی" عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز اعلام کرد: براساس قرعه کشی صورت گرفته برای گزینه پیشنهادی "کار، ‌تعاون و رفاه اجتماعی"،‌ "موید حسینی صدر" نماینده خوی و "داریوش قنبری" نماینده ایلام به عنوان مخالف و "رضا رحمانی" نماینده تبریز و "محسنی بندپی" نماینده نوشهر و چالوس به عنوان موافق وزارت "عبدالرضا شیخ الاسلام" سخن خواهند گفت.

همچنین "محمد دهقان" نماینده چناران و طرقبه و "مصطفی کواکبیان" به عنوان مخالف و "علی بروغنی" نماینده سبزوار به عنوان موافق وزارت "مهدی غضنفری" برای وزارت "صنعت، ‌معدن و تجارت" و "حسن کامران" نماینده اصفهان و "حشمت الله فلاحت پیشه" نماینده اسلام آباد غرب به عنوان مخالف و "موید حسینی صدر" نماینده خوی و "اسدالله عباسی" به عنوان موافق وزارت "محمد عباسی" برای وزارت وزرش و امور جوانان،‌

"علی مطهری" نماینده تهران و "علی اکبر اولیاء" نماینده یزد به عنوان مخالف و "حشمت الله فلاحت پیشه" نماینده اسلام آباد غرب و "سیدحسین نقوی حسینی" نماینده ورامین به عنوان موافق وزارت "رستم قاسمی" برای وزارت نفت سخن می گویند.

استقبال از احمدی نژاد

محمود احمدی نژاد برای معرفی 4 وزیر صبح امروز وارد مجلس شد و مورد استقبال محمد رضا باهنر قرار گرفت.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، میرتاج الدینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری، ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور، زریبافان رئیس بنیاد شهید، احمدی نژاد را در هنگام ورود به صحن علنی مجلس شورای اسلامی همراه می کردند.

کد خبر 142102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز