رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه پیشنهادی برای نامگذاری پول ملی ارائه نمی‌کند، از دردستور کار قرارگرفتن دسته‌بندی چک‌ها و صدور چک‌های رنگی خبر داد و گفت: نرخ ارز را واقعی می‌کنیم.

به گزارش مهر، محمود بهمنی درخصوص سیاست‌های ارزی بانک مرکزی در جهت حمایت از صادرکنندگان، گفت:‌ بانک مرکزی به‌دنبال تک‌نرخی‌کردن ارز و افزایش سرمایه‌گذاری‌هاست. وی با تاکید بر اینکه صادرکنندگان با افزایش مشوق‌ها مشکلاتشان حل می‌شود، گفت: بانک مرکزی به‌دنبال کاهش نرخ ارز نیست بلکه به‌دنبال تعادل‌بخشی به نرخ ارز است. به گفته بهمنی، واقعی‌شدن نرخ ارز و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا مد نظر بانک مرکزی است؛ با این حال برای کاهش تقاضا در بخش ارزی باید واردات را مدیریت، نظام تعرفه‌ها را اصلاح کنیم و تقاضای کاذب را کاهش دهیم تا مطابق نیازهای ارزی، ارز در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

رئیس‌کل بانک مرکزی در مورد اصلاح نظام چک در کشور گفت: تقسیم‌بندی چک‌ها در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد که براساس آن قرار است چک‌ها طبقه‌بندی‌شده و رنگی شوند.
وی با بیان اینکه به‌زودی اخبار خوشی درخصوص اصلاح نظام چک در کشور اعلام خواهد شد، گفت: براساس اصلاحات نظام چک، افراد می‌توانند با مشاهده رنگ چک‌ها نسبت به قبول یا عدم‌قبول آن از سوی فرد صادرکننده چک تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 141588
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز