امیر قلعه‌نویی روزهای آرام و بی‌سروصدایی را در تراکتورسازی پشت سر می‌گذاشت ولی بازگشت این تیم از اردوی ترکیه شرایط را یکباره تغییر داد و این مربی ‌ حالا وارد یک چالش رسانه‌ای جدی با مسئولان سازمان لیگ شده است.

فوتبال

مسئولان باشگاه تراکتور برای جذب این مربی سقف قرار داد را رعایت نکرده‌اند و حتی محمدحسین جعفری مدیرعامل تیم سرخ پوش تبریزی هم تایید کرده که باشگاه به قلعه‌نویی بیشتر از سقف قرارداد پول خواهد داد. در این میان مسئولان سازمان لیگ قلعه‌نویی را احضار کرده‌اند تا در مورد مبلغ قراردادش توضیح بدهد ولی این مربی حاضر نیست تن به این کار بدهد. او در مصاحبه‌های چند روز اخیر خود گفته که هیچ خلافی مرتکب نشده و به هیچ عنوان توضیحی در مورد مبلغ قراردادش نخواهد داد.

خانه‌نشین می‌شود

این اما پایان ماجرا نیست و مسئولان سازمان لیگ حاضر نیستند از مواضع خود عقب‌نشینی کنند.حالا عزیزمحمدی رئیس سازمان لیگ عرصه را بر قلعه‌نویی تنگ‌تر کرده و در مورد صحبت‌های این مربی می‌گوید: «برای رعایت قانون سقف قرارداد با افراد و اسم آنها کار نداریم بلکه مهم اجرای قانون است. قلعه‌نویی اگر بخواهد می‌تواند برود و خانه‌نشین شود. مطمئن باشید تا زمانی که او در سازمان لیگ حاضر نشود کارت مربیگری‌اش را صادر نمی‌کنیم و تا امروز هم از ثبت قرارداد این مربی جلوگیری کرده‌ایم.»
رئیس سازمان لیگ درخصوص صحبت‌های اخیر جعفری مدیرعامل تراکتورسازی که گفته بیشتر از سقف به قلعه‌نویی پول می‌دهیم می‌گوید:

«طبق قانون این امر تخلف محسوب می‌شود و درصورتی که حتی اگر قلعه‌نویی قانون را رعایت کند و در جریان بازی‌های لیگ برای ما محرز شود که مسئولان باشگاه تراکتور صحبت‌های اخیر خود را عملی کرده‌اند شدیداً برخورد می‌کنیم.»جعفری اما در مورد اختلاف قلعه‌نویی و مسئولان سازمان لیگ با موضعی انتقادی می‌گوید: «سازمان لیگ به‌دنبال اجرا کردن سیاست‌های خودش است ولی نیازی نمی‌بینم که این سازمان افراد را احضار کند تا در مورد مبلغ قرارداد توضیح بخواهد.

آنها هر وقت سند یا مدرکی پیدا کردند که شخصی قوانین را رعایت نکرده باشد می‌توانند برخورد کنند ولی الان معنی ندارد که ما به سازمان لیگ برویم و امضا بدهیم. مگر می‌شود یک مربی با سال‌ها سابقه مربیگری و به دست آوردن قهرمانی اندازه مربی‌ای پول بگیرد که تازه یکسال است کارش را شروع کرده است.» مدیرعامل تراکتورسازی در پاسخ به این سؤال که آیا قلعه‌نویی در فصل جدید روی نیمکت تراکتور خواهد نشست تاکید می‌کند: «بله، قطعا او روی نیمکت خواهد نشست.»

منطقی نیست

مجید جلالی هم یکی از مربیانی است که توسط سازمان لیگ احضار شده ولی هنوز نسبت به این موضوع بی‌اطلاع است: «من تنها این خبر را از برخی رسانه‌ها شنیدم و هنوز چیزی به من ابلاغ نشده است. اعتقاد دارم سقف قراردادها در کل نمی‌تواند یک قانون باشد که همه را ملزم به رعایت این قانون کند زیرا شرایط تیم‌ها متفاوت بوده و مربیان و بازیکنان هم از نظر کیفی، با همدیگر تفاوت دارند.

آن سرمربی که تیمش دو یا سه سال قهرمان می‌شود، صاحب ویژگی‌های بهتری نسبت به من است و منطقی نیست مبلغ قرارداد او با من یکسان باشد.» جلالی هنوز به سازمان لیگ نرفته ولی می‌گویند قرار است او به‌زودی همراه با لوکا بوناچیچ نزد عزیزمحمدی رفته و هر دو مربی توضیحاتی را ارائه بدهند. حمید درخشان سرمربی شاهین هم یکی از احضار شده‌ها بود که روز سه‌شنبه به سازمان لیگ رفت و توضیحاتی را در مورد مبلغ قرارداد و نحوه جذب بازیکن در شاهین ارائه داد.

او می‌گوید: «قرارداد من شفاف و مشخص است و به هیچ عنوان خارج از مقررات و شرایط سازمان لیگ عمل نکرده‌ام. من قراردادم را به عزیز محمدی نشان دادم و ایشان با متانت حرف‌هایم را شنید و تاکید کرد که مشکلی برای همراهی تیم شاهین نخواهم داشت.» برخی از بازیکنان و مربیان در مورد سیاست‌های اخیر سازمان لیگ با ملایمت رفتار می‌کنند اما عده‌ای با مسئولان این سازمان به‌شدت اختلاف دارند و به‌نظر می‌رسد این موضوع در روزهای آینده حاشیه‌های بیشتری را به همراه داشته باشد.

کد خبر 141537
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز