گروه اقتصادی: دریافت عوارض 1500تومانی در مسیر تهران- پردیس سبب شده رانندگان مسیر قدیم را به این آزادراه ترجیح دهند.

با وجود این از اظهارات مقامات وزارت راه و شهرسازی اینطور به‌نظر می‌رسد که احتمال بازنگری در این نرخ منتفی است.
به گزارش همشهری، از 18تیرماه خودروهای سواری برای عبور از آزادراه تهران-پردیس باید 1500تومان و کامیونت، وانت و خودروهای غیرسواری باید 3500تومان عوارض پرداخت کنند. همچنین طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی ساکنان شهر جدید پردیس با جمعیتی حدود 30هزار نفر و دانشجویانی که باید از این مسیر عبور کنند مشمول تخفیف می‌شوند.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد هم‌اکنون بسیاری از خودروها به‌منظور پرداخت نکردن عوارض سنگین این آزادراه، مسیر قدیم را که از ایمنی کمتری برخوردار است انتخاب می‌کنند.

پاسکاری‌ انتقادات

چندی پیش صادقی معاون وزیر راه و شهرسازی با وجود اعتراضاتی که نسبت به بالا بودن عوارض این آزادراه وجود داشت، از قطعی بودن رقم تعیین‌شده خبر داد. اما بعد از آن وزیر راه و شهرسازی وعده داد تا این رقم را مورد بازنگری قرار دهد. علی نیکزاد البته پیش از این بر افزایش رقم عوارض به‌منظور تأمین اعتبار احداث آزادراه‌های ایمن در کشور تأکید کرده بود.

پس از وعده وزیر راه و شهرسازی انتظار می‌رفت حاشیه‌های این آزادراه بالاخره به پایان برسد و با دریافت نرخی منطقی تمام رانندگان امکان استفاده از این مسیر را داشته باشند. اما مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با اظهارات خود خط بطلانی بر این انتظار کشید. احمد صادقی به همشهری گفت: براساس وعده وزیر راه و شهرسازی بررسی مجدد این نرخ فقط برای ساکنان شهرهای رودهن و بومهن در دستور کار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: نرخ 1500 تومانی عوارض برای عموم وسایل نقلیه سواری در این مسیر قطعی بوده و بازنگری نخواهد شد.

برای پفک پول می‌دهید، برای عوارض خیر!

علی‌الله‌وردی معاون ساخت و توسعه آزاد‌راه‌ها به ایسنا گفت: انتخاب با افراد است که از کدام مسیر بروند اما اگر رانندگان ایمنی، کاهش مصرف سوخت و استهلاک وسیله‌ نقلیه را درنظر بگیرند به سمت آزاد‌راه می‌روند.وی با تاکید بر ضرورت دریافت عوارض 1500تومانی در این مسیر 23 کیلومتری، تصریح کرد: مردم برای خرید پفک فرزندشان 1000یا1200تومان می‌دهند اما برای پرداخت عوارض ناراضی هستند.

کد خبر 141531
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز