همشهری‌ورزشی: باشگاه الاهلی برای اولین بار در هفته گذشته پیشنهاد رسمی خود را برای جذب رضا عنایتی به الامارات ارائه داد که این پیشنهاد با پاسخ منفی مسئولان این باشگاه روبرو شد.

مدیران تیم سرخ‌پوش دبی روز دوشنبه دو بهمن برای دومین بار پیشنهاد خود را ارائه دادند که جواب الاماراتی‌ها این بار هم منفی بود.

آنها در قبال اصرار الاهلی پیشنهاد جدیدی ارائه داده‌اند؛ «دو میلیون دلار برای صدور رضایت نامه رضا عنایتی.» با این شرایط شاید این پروژه به بن‌بست بخورد ولی الاهلی باز هم مذاکراتش را ادامه خواهد داد تا مبلغ پیشنهادی الامارات را پایین‌تر بیاورد.

الاهلی از ابتدای فصل جاری با مشکلات زیادی در خط حمله مواجه بوده است. مارتین کامبروف بلغاری و مارتین بارودی اروگوئه‌ای توقعات وینفرد شفر را برآورده نکرده‌اند و این مربی آلمانی از مسئولان الاهلی خواسته تا هر چه زودتر یک مهاجم گلزن را جذب کنند.

رضا عنایتی اولین گزینه الاهلی محسوب می‌شود و آنها در شرایط فعلی به گزینه دیگری فکر نمی‌کنند ولی قیمت دو میلیون دلاری الامارات، مسئولان الاهلی را در آچمز نگاه داشته و حتی این امکان وجود دارد که آنها به دنبال گزینه‌های دیگری بروند. البته مدیر برنامه‌های عنایتی که در حال حاضر در دبی به سر می‌برد، طی چند  روز آینده مذاکراتی را با الاماراتی‌ها انجام خواهد داد تا آنها مبلغ پیشنهادی خود را پایین‌تر بیاورند.

مسئولان الامارات به این نکته واقفند که 2 میلیون دلار قیمت گذاشتن روی عنایتی چندان منطقی نیست. این موضوع نشان می‌دهد که آنها تحت هیچ شرایطی راضی به جدایی بهترین بازیکن خود نیستند، درضمن الاماراتی‌ها معتقدند که در صورت جذب یک مهاجم ناآشنا با امارات زمان می‌برد تا بازیکن جدید با تیم و فوتبال امارات هماهنگ شود. الامارات تیم دهم جدول رده‌بندی است و امکان سقوط آنها به دسته دوم وجود دارد، با این شرایط به نظر نمی‌رسد مسئولان این تیم با جدایی عنایتی که  6 گل برای آنها به ثمر رسانده موافقت کنند. گویا قرار است که مسئولان الاهلی برای آخرین بار پیشنهاد خود را به الامارات ارائه دهند تا شاید آنها مبلغ پیشنهادی خود را  پایین‌تر بیاورند.

الاهلی در شرایطی اصرار به جذب عنایتی دارد که این بازیکن با پیشنهادی از یک تیم قطری هم مواجه است. استقلالی‌ها هم برای لیگ قهرمانان آسیا عنایتی را می‌خواهند ولی الامارات در قبال تمامی این پیشنهادات پاسخش منفی است. عنایتی خیلی دوست دارد در تیمی بازی کند که به مراتب قوی‌تر از تیم فعلی‌اش باشد ولی او برای جدایی باید تا آخر فصل صبر کند.

عنایتی در پاسخ به پیشنهاد 2 میلیون دلاری الامارات برای صدور رضایت‌نامه‌اش تعجب می‌کند و می‌گوید: «پس با این شرایط بهتر است به جدایی از الامارات فکر نکنم چون آنها تحت هیچ شرایطی رضایت‌نامه‌ام را نمی‌دهند.»

  • طی چند هفته اخیر شایعه جدایی‌ات از الامارات مطرح شده است.

این اخبار صحت دارد و من چند  پیشنهاد داشته‌ام ولی همه چیز به رضایت مسئولان الامارات برمی‌گردد. آنها هنوز با پیشنهادات ارائه شده موافقت نکرده‌اند و با این شرایط فکر نمی‌کنم تا آخر فصل اتفاق خاصی بیفتد.

  • در این زمینه با آنها صحبت کرده‌ای؟

بله، چند بار حرف زدیم ولی از هر دری که وارد شدیم آنها راضی نشدند. البته مسئولان تیم در این زمینه حق دارند چون وضعیت الامارات چندان مناسب نیست.

  • یعنی احتمال دارد که سقوط کنید؟

در حال حاضر تیم دهم جدول هستیم و آنها نمی‌توانند ریسک کنند. هر چند اختلاف امتیاز با تیم‌های بالایی زیاد نیست ولی الاماراتی‌ها امید زیادی به من و کعبی دارند.

  • از چه تیم‌هایی پیشنهاد داری؟

در حال حاضر از الاهلی امارات و  یک تیم قطری پیشنهاد دارم و استقلالی‌ها هم در تلاش هستند تا برای لیگ قهرمانان آسیا مرا جذب کنند البته غیرممکن به نظر می‌رسد که الاماراتی‌ها با پیشنهاد استقلال موافقت کنند.

  • می‌دانی که الامارات دو میلیون دلار برای تو قیمت گذاشته است؟

برای اولین بار است که این موضوع را می‌شنوم،‌‌به هر حال این هم از بدشانسی من است. سنگ بزرگ نشانه نزدن است و الاماراتی‌ها با چنین کاری می‌خواهند بگویند که ما عنایتی را به هیچ تیمی نمی‌دهیم. شاید آنها مرا مهره باارزشی قلمداد کرده‌اند ولی این مبلغ چندان منطقی نیست.

  • فکر می‌کنی این قیمت را واقعی است؟

به هر حال مهاجم گلزن برای الاماراتی‌ها ارزش دارد و حتی آنها با بررسی تمامی این جوانب چنین مبلغی را اعلام کرده‌اند ولی دو میلیون دلار برای انتقال من زیاد است.

  • بعید به نظر می‌رسدکه الاهلی این مبلغ را به الامارات بدهد.

همینطور است، الاماراتی‌ها چنین مبلغی را خواسته‌اند تا به نوعی به الاهلی جواب منفی بدهند.

  • به نظر می‌رسد که خودت هم تمایل زیادی برای جدایی داری.

دوست دارم به تیم دیگری بروم ولی نمی‌توانم و باید تا آخرین روز قراردادم در این تیم بمانم. فکر می‌کنم که  در این انتخاب عجله کردم و شناخت کافی نداشتم. من قبل از شروع جام جهانی قرارداد امضا کردم ولی می‌توانستم صبر کنم.

  • از این انتخاب پشیمانی؟

خیر، مسئولان الامارات به تمامی تعهدات خود عمل کرده‌اند و فکر می‌کنم تجربه بدی نباشد.

  • امکان دارد که آخر فصل به الاهلی بروی؟

هنوز هیچ چیز مشخص نیست و باید تا آخر فصل صبر کنم.

  • مثل اینکه گفته‌ای قصد بازگشت به ایران را نداری؟

هیچ وقت این حرف را نزدم و در پایان فصل تمامی پیشنهادات را بررسی خواهم کرد.

کد خبر 14143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز