مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در حوادث رانندگی بهار امسال 5هزار و 55 نفر کشته شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 13.2 درصد کاهش نشان می‌دهد.

پلیس راه

براساس این گزارش، بالاترین سهم کشته‌های حوادث رانندگی بهار امسال با60.5 درصد در جاده‌های برون‌شهری اتفاق افتاده است. محل تصادف دیگر قربانیان،29.2 درصد در جاده‌های درون‌شهری9.7 درصد در جاده‌های خاکی و روستایی و0.6 درصد نامعلوم گزارش شده است.

استان تهران با 445 کشته بیشترین تلفات را در بین 31استان کشور دارد، این در حالی است که با جدا شدن البرز، آمار 81 نفر کشته این استان به جمع آمار استان تهران اضافه نشده است. پس از استان تهران، خراسان رضوی و فارس، هر کدام با 404 نفر کشته قرار دارند اما در کمترین‌ها، ایلام با 41 و کهگیلویه‌و‌بویراحمد با 43نفر کشته قرار دارند.

هر چند در 3‌ماهه اول امسال استان کهگیلویه‌وبویر‌احمد با 43نفر در بین استان‌ها از لحاظ تعداد تلفات سی‌امین استان است، اما همین آمار با 16.2 درصد بیشترین رشد تلفات را نسبت به سایر استان‌ها دارد. پس از کهگیلویه و بویراحمد، استان زنجان با 7/5درصد رشد، دومین استانی است که تلفات رانندگی در آن از 87نفر در بهار سال گذشته به 92نفر در بهار امسال رسیده است. بیشترین تلفات حوادث رانندگی 3 ماهه اول امسال نشان می‌دهد مردها با 77.5 درصد بیشتر از زن‌ها در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند. زن‌ها22.5 درصد کشته‌های حوادث رانندگی بهار امسال بودند.

کد خبر 141400

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز