رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رهبر انقلااب برای تشکیل هیئت حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه ابراز امیدواری کرد مجلس با این تمهیدات تنظیمات روابط قوا شاهد همسویی و هم راستایی بیشتر قوا در توسعه و تحقق سند چشم انداز و اجرای صحیح قوانین باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه با اشاره به تشکیل هیئت حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اصل 110 حل اختلاف و روابط قوای سه گانه در بند 7 این اصل در حوزه وظایف رهبری قرار داده است و این مهم که مقنن قانون اساسی از پیش تدابیری اندیشیده که هر گونه اختلاف برداشتی در اجرای قانون مرتفع شود و همچنین قوای سه گانه در راستای سیاست های کلی نظام و تدابیر رهبری خدمات خود را سامان بخشند از نقاط برجسته قانون اساسی است.

وی افزود: از این طریق بردارهای فعالیت های قوا در یک سو قرار گرفته و هم جهت می شود و کشمکش های بلاوجه در قانون جای خود را به نظریه ای قاطع می دهد.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از اقدام پسندیده و داهیانه و به موقع رهبر معظم انقلاب اسلامی که جهت ساماندهی به این وظیفه مهم نهادسازی نموده و هیئتی را مامور تحقق این امر نمودند صمیمانه سپاسگزاری می کند تصریح کرد: مجلس قطعا در زمینه اجرای صحیح قانون و تنظیم روابط قوا در جهت تحقق سیاست های کلی کمال همکاری را با هیئت مذکور به عمل خواهد آورد و امیدوار است با این تمهیدات و تنظیمات روابط قوا، شاهد همسویی و هم راستایی قوا در توسعه کشور و تحقق سند چشم انداز و اجرای صحیح قوانین باشد.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: این ابتکار ارزشمند خود نشانه دیگری از جایگاه اعتلا بخش ولایت فقیه در بهبود سازوکار توسعه و آبادانی کشور و رفع نقایص و جلوگیری از اشتباهات و تاویل های متفاوت از قانون خواهد بود.

وی در پایان عزت و سربلندی و سلامت رهبر معظم را از خداوند متعال خواستار شد و برای هیئت مذکور آرزوی توفیق کرد.

 

کد خبر 141336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز