همشهری آنلاین: سردار جزایری با بیان اینکه محصول تدبیر رهبری و تلاش های ارتش و سپاه اقتداری است که دفاع آبی کشور را بیمه کرده است، گفت: تحرکات جدید ایران در امر دفاع مستحکم از مرزهای آبی کشور مراحل تکاملی خود را طی می کند بطوریکه در مرحله بازدارندگی مثبت قرار داریم.

سردار جزایری

سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری در گفتگو با خبرگزاری مهر، در خصوص سفر فرمانده معظم کل قوا به استان هرمزگان اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا به استان هرمزگان و سرکشی از نیروهای نظامی مستقر در منطقه از دو منظر "رهبر-مردم" و "اقتدار نظامی" قابل ملاحظه و تامل است.

وی با بیان اینکه طی 2 سال اخیر تحول موثری در امر دفاع دریایی در جمهوری اسلامی ایران بوجود آمده است، گفت: تدبیر اصلی و تدبیر کلان این رویداد مهم متعلق به مقام معظم رهبری است.

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: به منظور اجرای تدبیر، دو نیروی دریایی ارتش و سپاه در چارچوب دکترین های جدید تلاش های موفقی را بعمل آورده اند که محصول آن تدبیر و این تلاش ها اقتداری است که هم اکنون دفاع آبی کشور را بیمه کرده است.

وی با اشاره به اینکه این مهم آسان بدست نیامده است و قبل از هر چیز باید به نقش نیروی انسانی عاشق، با انگیزه، رزمنده و متخصص توجه داشت، گفت: رزمندگان ما در دریا وظایف خطیری برعهده دارند و برای رسیدن به حد نصاب دفاع مقتدرانه زحمات زیادی کشیده اند و عرصه پهناوری پیش روی دارند که باید با گام های استوارتر طی نمایند.

جزایری با تاکید براینکه بدون تردید حضور رهبر عزیز انقلاب در میان این رزمندگان توان آنها را دوچندان خواهد کرد، گفت: رابطه "مریدی و مرادی" مدل جدیدی از رهبری است که فقط در مدل حکومتی ولایت فقیه معنای واقعی و درست پیدا می کند بطوریکه این مدل هم در جنگ تحمیلی با همه پهنا و گستردگی که داشت پاسخ مناسب داده و هم در همه فراز و فرودهای دوران 30 ساله انقلاب اسلامی برکات آن بوضوح مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه تحرکات جدید جمهوری اسلامی ایران در امر دفاع مستحکم از مرزهای آبی کشور مراحل تکاملی خود را طی می کند، گفت: براین اساس ما هم اکنون در مرحله بازدارندگی مثبت قرار داریم.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با بیان اینکه ارتقاء ایمنی محیط مورد قبول همه کشورهای پیرامونی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این راه تردید به خود راه نمی دهد که این منطقه متعلق به کشورهای پیرامونی است و کشورهای بیگانه راهی جز خروج از منطقه ندارند.

وی با بیان اینکه ثبات و آرامش خلیج فارس و دریای عمان یک خواست عمومی است، گفت: عده ای تلاش می کنند ولو با تبلیغات کاذب و ترفندهای سیاسی آن را مخدوش کنند.

جزایری تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی قرار دارد که قادر است محیط را با همکاری سایر کشورهای دوست و برادر امن نگهدارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون دشمنان ما از وضعیت مناسبی برخوردار نمی باشند، گفت: یک نگاه سطحی به مسائل و مشکلات کشورهایی که برای خود قدرتی قائل هستند کافی است تا مشخص شود که دوره زورگویی ها و ارعاب از طریق عملیات روانی به سرآمده است.

 

کد خبر 141158
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز