همشهری آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران درباره هدف از ادغام وزارتخانه‌ها و تأثیر آن بر بخش‌خصوصی، گفت: این‌ که ما درخصوص اقتصاد بین‌المللی از راهبردی صنعتی حساب شده استفاده می‌کنیم و می‌خواهیم از حمایت‌های هدفمند و بلندمدت دولت برای تقویت صنعت استفاده کنیم، اقدام به‌جایی است، به‌ویژه اگر بتواند در کاهش بوروکراسی، مؤثر باشد.

نهاوندیان

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای نهاوندیان در ادامه نشست ماهانه انجمن اقتصاددانان ایران در جلسه پرسش و پاسخ این نشست افزود: وظایف بسیار، میراث نگاه دولت ‌سالارانه بوده است که در این ادغام، نیازی به آنها نداریم و سازمان‌های آنها نیز یا باید منحل شود و یا به بخش خصوصی برگردد.

وی تأکید کرد: باید به سمت رقابتی ‌کردن بازارها حرکت و از تحمیل قیمت‌ها پرهیز کنیم.

نهاوندیان با اشاره به ارائه گزارش اقتصادی کلان از جانب مسؤولان کشورها و استناد به آن گفت: اگر اقتصاد، علم است، باید کسانی در این موضوع اظهار نظر کنند که از آن مطلع باشند اما متأسفانه گاهی طرح سؤال با ارائه پاسخ، اشتباه گرفته می‌‌شود.

وی با تأکید بر این که باید بر نکات روشن اقتصادی تمرکز کنیم، افزود: نتیجه نگرفتن در گذشته، نباید موجب مأیوس‌شدن و متوقف کردن پی‌گیری‌ها شود.

رئیس اتاق ایران در ادامه این جلسه درباره نقش قوه قضائیه برای جلوگیری از تخلفات اقتصادی، گفت: زمانی‌ که تشخیص‌های موردی می‌ تواند به درآمدهای کلان منجر شود، ابتدا باید قانونگذاری شود تا پس از آن، تخلف از قانون در قوه قضائیه قابل پی‌گیری باشد.

وی با تاکید بر یادآوری‌ ها برای اصلاح مشکلات و معضلات، گفت: اقتصاددانان دل‌ سوز نباید از گفتن، خسته شوند، البته هرچه نظارت بیشتری بر محتوای تعلیمات ما شود، تأثیر بهتری خواهد داشت.

نهاوندیان افزود: باید میان حرف‌های سیاسی و جواب تبلیغات حریف را دادن، با تشخیص واقعیت، تفاوت قائل شد و همه اذعان دارند که باید با تحریم‌ها مقابله و برای رفع آن کوشش شود و همه باید تلاش کنیم تا عوارض تحریم‌ها را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: نمایندگان برای قبول مسوولیت‌های جامعه در زمان ارائه برنامه‌ها، دیدگاه‌های خود را به صورت شفاف بیان کنند و همچنین تجمیع آراء و شفاف‌کردن نسخه‌ها و برنامه‌ها باید در مراجع علمی صورت گیرد زیرا در غیر این صورت، نمی‌توان تصمیم درستی گرفت.

نشست ماهیانه انجمن اقتصاددانان ایران در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران برگزار شد.

کد خبر 140905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز