خبر تایید دوپینگ 2 کشتی‌گیر سرشناس تیم ملی کشتی فرنگی سایر رویدادهای ورزشی را کاملا تحت‌الشعاع خود قرار داده بود.

محمد بنا

در این ارتباط دیروز همچنین شاهد برپایی جلسات مختلفی بودیم که در هر کدام حاضرین به‌دنبال راهکاری بودند که آثار و عوارض منفی این ماجرا را در نزدیکی مسابقات قهرمانی جهان کمرنگ‌تر سازند. در این بین 2 کشتی‌گیر متهم به دوپینگ و یزدانی خرم، رئیس فدراسیون کشتی هم با بی‌پاسخ گذاشتن تمامی تلفن‌ها و اختیار کردن تاکتیک سکوت به صحت این ماجرا بیشتر دامن زدند. بعد از اعلام خبر دوپینگی بودن 2 ملی پوش کشتی فرنگی محمد بنا نیز در نخستین حرکت در آستانه سفر تیم ملی به جام پیت لاسیسنکی لهستان عذرشان را از اردو خواست و بلافاصله با فراخواندن قاسم رضایی ملی پوش سابق تیم ملی در وزن 96 کیلو گرم در پی پر کردن خلأ ایجاد شده در این وزن بر آمد.

بنا: باورم نمی‌شود

محمد بنا پس از اخراج ‌ 2 کشتی‌گیر متهم به دوپینگ از خانه کشتی با اشاره به اینکه در نمونه‌های موجود برخی کشتی‌گیران موارد مشکوک دیده شده که نیاز به بررسی دارد، گفت: « برای اینکه مدافع ورزش پاک هستم صلاح دیدم تا این دو کشتی‌گیر فعلا تا مشخص شدن وضعیت خود اردو را ترک کنند و امیدوارم که به‌زودی خلاف این موضوع ثابت شود». وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کرد که این دو کشتی‌گیر متهم به دوپینگ باشند، تصریح کرد: «هنوز باورم نمی‌شود که این دو کشتی‌گیر این کار را کرده باشند و مطمئنا با سیاست فدراسیون و کادر فنی بازهم ‌ آزمایش‌های سر زده بیشتری انجام خواهد شد تا حقایق بیشتر روشن شود و من هرگز قهرمانی را تحت هر شرایطی نمی‌خواهم».

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به مسئله پیش آمده در یکی از اوزانی که امید کسب مدال در آن در مسابقات جهانی وجود داشت ، گفت: «قاسم رضایی را به همین خاطر به اردو دعوت کردیم تا به جام پیت لاسیسنکی برود تا بتوانیم سر فرصت بهترین تصمیم را در مورد وزن96 کیلوگرم با حضور این کشتی‌گیر، علیاری و گیل نیرنگ بگیریم و از این نظرهم مشکلی نداریم». دبیر کل کمیته ملی المپیک هم با اظهار بی‌اطلاعی از دوپینگ کشتی‌گیران گفت: «مطمئن باشید که با حضور محمد بنا به‌عنوان یکی از بهترین مربیان حال حاضر جهان، جای خالی این دو ملی پوش پر خواهد شد و مشکلی در نبود این ورزشکاران نخواهیم داشت».

ملیت ماموران وادا اهمیت ندارد

رئیس کمیته ضد‌دوپینگ فدراسیون کشتی انجام آزمایش نمونه B را بستگی به‌نظر خود متهمان و تصمیم فدراسیون کشتی دانست. طاهری با اعلام این خبر گفت: «برای هفته آینده درخواست جلسه مشترک با کشتی‌گیران متهم داده شده است و آنها مدارک و گواهی‌های پزشکی در مورد داروهای درمانی احتمالی که مصرف کرده‌اند را ارائه خواهند کرد تا به دفاع از خود بپردازند». وی در پاسخ به این سؤال که شایعه شده ماموران «وادا» روسی بودند و آزمایش‌ها به روسیه برده شد و احتمال وجود توطئه مطرح می‌شود، گفت: «ملیت فرد مهم نیست بلکه این موضوع اهمیت دارد که افراد آزمایش گیرنده ماموران «وادا» باشند. در دنیا نیز 34 آزمایشگاه براساس استانداردهای «وادا» فعالیت می‌کنند و این طور نیست که همه آزمایش‌ها به ‌کلن‌ ارسال شوند».

اعلام قطعی دوپینگ

اما آخرین خبر اینکه رئیس فدراسیون پزشکی با اعلام قطعی دوپینگ کشتی‌گیران مورد اتهام، آب‌پاکی را روی دست فدراسیون و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ریخت و عنوان داشت: «مربیان برای مسابقه‌های آتی نباید روی آنها حساب کنند».

لطف‌علی پورکاظمی اعلام کرد: «با توجه به اینکه نمونه A 2 کشتی‌گیر ملی‌پوش ایران مثبت شده، به احتمال فراوان درصورت آنالیز نمونه B نیز نتیجه مثبت خواهد بود و کادر فنی تیم ملی نباید روی این ورزشکاران برای رقابت‌های آتی حساب کنند. ». وی همچنین در مورد ماده‌ای که ورزشکاران مصرف کرده‌اند، گفت: «ماده‌ای که اعلام شده تستوسترون است». رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در پایان اعلام کرد که 95درصد ورزشکاران با علم و آگاهی اقدام به استفاده از داروهای غیرمجاز می‌کنند.

کد خبر 140879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز