مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در حالی با شگفتی در برخی اوزان به پایان رسید که سرمربی تیم ملی خبر می‌دهد هنوز هیچ کشتی‌گیری «ملی‌پوش» نیست. طبق پیش‌بینی‌ها حسن رحیمی، مهدی تقوی و صادق گودرزی در مسابقات انتخابی، عملکرد قابل‌قبولی داشتند و خیلی‌ها بر این باور هستند که آنها حضور خود را در مسابقات جهانی قطعی کرده‌اند.

کشتی

غلامرضا محمدی اما بدون اشاره به نام این سه‌کشتی‌گیر می‌گوید: «به هیچ وجه دیگر مسابقه انتخابی نخواهیم داشت. 2 تورنمنت حبیبی و موحد و زیلکوفسکی لهستان را داریم که پس از این 2مسابقه تیم ملی را می‌بندیم.»

شکست یزدانی

ظاهرا مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در ساری همه معادلات کادرفنی تیم ملی را به هم ریخته است. رضا یزدانی که کشتی‌گیر شاخص وزن 96کیلوگرم بود، در این مسابقات نتوانست بدرخشد و با سهل‌انگاری باعث شکست خود شد. یزدانی که با پیروزی مقابل عرفان امیری، وی را از پیش‌رو برداشت، در مسابقه فینال مقابل مهدی مازندرانی در عین ناباوری باخت. بدین‌ترتیب، مهدی مازندرانی یکی از شگفتی‌سازان این دوره از مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد بود. پیش از این البته در وزن 60 و 84 کیلوگرم نیز 2 کشتی‌گیر، شگفتی‌ساز شده بودند. سیداحمد محمدی در وزن 60 کیلوگرم با پیروزی مقابل مصطفی آقاجانی توانست توجه کادرفنی تیم ملی را به‌خود جلب کند و این کشتی‌گیر جوان اهل مازندران نخستین شگفتی‌ساز مسابقات لقب گرفت.

در وزن 84 کیلوگرم نیز علیرضا گودرزی با پیروزی مقابل احسان لشگری و حامد تارتاری به فینال رسید. او در این مرحله نیز سعید ریاحی را از پیش رو برداشت تا بتواند با قرار گرفتن در میان چهره‌های شاخص، پدیده مسابقات هم لقب گیرد. غلامرضا محمدی، البته به نحوه برگزاری مسابقات ایراد می‌گیرد و می‌گوید: «قصد داشتیم رقابت‌های انتخابی را سیدبندی کنیم؛ به‌طوری که ملی پوش جهانی در یک طرف جدول باشد و ملی پوش آسیایی در طرف دیگر. وقتی با رئیس، نایب رئیس و دبیر فدراسیون صحبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که شاید حرف و حدیث به‌وجود‌‌ آید به همین خاطر امسال این کار را انجام ندادیم.»
عارف ربطی، دبیر فدراسیون کشتی نیز در این رابطه عنوان می‌کند: «سیدبندی کردن و قرار دادن کشتی گیران شاخص در 2سمت جدول، کار بسیار خوبی است که کشورهای شاخص هم در مسابقات انتخابی‌شان انجام می‌دهند اما این مسئله دیر اعلام شد و سیدبندی‌کردن مسابقات در آستانه رقابت‌ها، حاشیه و حرف‌وحدیث ایجاد می‌کرد که به همین دلیل این کار را نکردیم.»

قهرمانی آذرشکیب و امیدواری‌معصومی

علاوه بر حسن رحیمی در 55‌، مهدی تقوی در66 و صادق گودرزی در 74 کیلوگرم که با اقتدار عنوان قهرمانی را به دست آوردند، محمدرضا آذرشکیب نیز در 120کیلوگرم قهرمان شد. آذرشکیب در شرایطی عنوان اولی مسابقات انتخابی را به دست آورد که خبری از فردین معصومی نبود. معصومی به‌دلیل مصدومیت نتوانست در این مسابقات شرکت کند و سرمربی تیم ملی در این باره توضیح می‌دهد: «معصومی پیش از آغاز رقابت‌ها، از ناحیه چشم به‌شدت دچار مصدومیت شد و غیبت او در این مسابقات از نظر ما موجه بود.»یکی از دلایلی که مانع از اعلام اسامی تیم ملی است، همین موضوع به‌نظر می‌رسد. محمدی ادامه می‌دهد: «حالا که مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در ساری به پایان رسیده، کادر فنی تیم ملی برای شرایط حضور معصومی در اردوهای انتخابی تیم ملی تصمیم‌گیری خواهد کرد.»

غیبت امینی

احسان امینی، کشتی‌گیر وزن 84کیلوگرم نیز به‌دلیل مصدومیت در این مسابقات شرکت نکرد تا غایب بزرگ رقابت‌های ساری لقب گیرد. محمدی در این رابطه می‌گوید: «احسان امینی خیلی دیر اعلام کرد که مصدوم است و روز قبل از مسابقه گفت که کشتی نمی‌گیرد. البته مصدومیت او باید توسط فدراسیون و کمیته پزشکی آن تایید شود و پس از آن در مورد امینی تصمیم می‌گیریم.» این احتمال هست که امینی، قهرمان مسابقات آسیایی ازبکستان، مسابقات جهانی را از دست بدهد. سرمربی تیم ملی درباره موجودیت کشتی آزاد ایران تاکید می‌کند: «موجودیت کشتی ایران همین است که در مسابقات کشتی انتخابی تیم ملی در ساری دیده شد.» با این حال، اتفاق‌های مسابقات انتخابی، کادرفنی تیم ملی را دچار تردید کرده است؛ اینکه برای انتخاب نفرات اصلی تیمش چه تصمیمی بگیرد.

کد خبر 139176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز