چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک تمرین ورزشی که مخلوطی از بوکس و تکواندو است باعث لرزش یک برج 39 طبقه مدرن در پایتخت کره جنوبی می‌شود

39-story office building

روز سه شنبه یک برج تجاری سی و نه طبقه در شرق سئول پایتخت کره جنوبی شروع به لرزیدن کرد و فورا صدها نفر از مردمی که در این مجموعه حضور داشتند، از محل خارج شدند. این تکان‌ها ده دقیقه به طول انجامید که باعث ترس و هراس مردم شد.

کارشناسان معماری می‌گویند دلیل این حادثه تمرینات ورزشی بود که در طبقه دوازدهم مجموعه در حال انجام بود. این طبقه محل تمرینات گروهی بود که "تا ای بو" که ترکیبی از بوکس و تکواندو است را انجام می‌دادند.

برای اثبات این فرضیه مالکان این برج با حضور کارشناسان موسسه معماری کره جنوبی با برپایی نمایشی نشان دادند تمرینات ورزشی گروهی شامل بیست و سه نفر از افراد میانسال در طبقه دوازدهم می تواند، برج را به لرزه در آورد.

office building

لی هانگ گئون پروفسور دانشگاه سانگ کیون کوان که در این آزمایش شرکت کرده بود، گفت: ما با قرار دادن لرزه نگاری در برج دریافتیم که تمرینات این افراد می تواند هم در قسمتهای بالایی و هم قسمتهای پایینی برج ایجاد لرزه کند. این لرزش اگرچه خدمات در این فروشگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما بر ایمنی سازه این برج هیچ تاثیری ندارد.

روزانه پنجاه هزار نفر از این برج بازدید و در آن خرید و فروش می‌کنند.این افراد همانند ساکنان طبقات فوقانی برج نگران امنیت برج هستند.

تحقیات درباره این برج ادامه دارد.

کد خبر 140840

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز