سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: سهمیه بنزین و گازوئیل خودروهای شخصی، در مرداد، هیچ تغییری نمی‌کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر آقای رویانیان در نشست خبری افزود: سهمیه بنزین و گازوئیل خودروهای دولتی و عمومی از ماه آینده آزاد و همانند خودروهای شخصی خواهد بود.

وی گفت: قبل از این هم صاحبان 20 هزار کامیون دیزلی دولتی سهمیه شخصی دریافت می‌کردند.

آقای رویانیان با بیان اینکه ذخیره بنزین صد تومانی خودروها همچنان اعتبار دارد، افزود: هم اکنون ده درصد دارندگان خودرو ذخیره بنزین صد تومانی دارند.

وی با بیان اینکه سهمیه بنزین تاکسی‌ها تغییر خواهد کرد، گفت: از مرداد 20 درصد به سهمیه بنزین تاکسی‌های همه شهرهای ‌استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر و همچنین شهر تهران افزوده می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: سهمیه بنزین تاکسی‌ها در این شهرها از 500 لیتر به 600 لیتر و تاکسی های دوگانه سوز از 300 لیتر به 360 لیتر خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در مجموع 400 هزار لیتر بنزین به سهمیه تاکسی‌ها در این استان‌ها افزوده شده است.

رویانیان با بیان اینکه سهمیه بقیه شهرها، مانند قبل است، گفت: علت اتخاذ این تصمیم، گرمای هوا و استفاده از کولر خودرو است.

وی افزود: در خصوص شهرهای دیگر مانند کلانشهر کرج، احتمال تصمیمات جدید وجود دارد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: از مرداد، سهمیه بنزین تاکسی‌های بین شهری 20 درصد افزایش می یابد.

رویانیان افزود: سهمیه تاکسی‌های بنزینی بین شهری از 750 لیتر به 900 لیتر و سهمیه تاکسی‌های دوگانه سوز بین شهری از 500 لیتر به 600 لیتر افزایش می‌یابد.

وی گفت: سهمیه آژانس‌ها و مسافربرهای شخصی، همان 300 لیتر قبلی خواهد بود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: وانت بارهایی که تاکنون برای جابجایی بار، اعلام وضع نکرده‌اند تا پایان مرداد مهلت دارند، در سایت مربوط ثبت نام کنند.

رویانیان گفت: این سایت از دو هفته دیگر باز می‌شود و صاحبان وانت بارهایی که ثبت نام نکنند، 25درصد سهمیه بنزین آن ها کسر خواهد شد.

وی افزود: بعد از یکسال و سه مرحله فراخوان، هنوز تعدادی از وانت بارهای حمل بار در سایت مربوط ثبت نام نکردند که از نظر ما یا این وانت بارها وجود ندارد و یا اینکه صاحبان آن‌ها به علت استفاده از سهمیه بنزین، اقدام به ثبت نام نکرده‌اند.

رویانیان با اشاره به وجود یک میلیون و 700 هزار وانت بار در کشور گفت: سهمیه وانت بارها از 200 تا 400 لیتر است.

وی درباره آژانس‌ها گفت: صدور کارت جدید، ابطال کارت قدیم و صدور المثنی کارت که برای آژانس‌ها از اول اردیبهشت امسال تعطیل شده بود با اطلاعیه جدید به زودی آغاز می‌شود.

رویانیان درباره جایگاه داران سی ان جی گفت: مالیات بر ارزش افزوده این جایگاه‌ها به یک چهارم کاهش یافته است و صاحبان جایگاه‌های سی ان جی اجازه دارند، در جایگاه خود بخش تجاری ایجاد کنند.

وی افزود: قیمت برق جایگاه سی ان جی نیز از 80 تومان به 20 تومان کاهش یافت و مالیات بر ارزش افزوده از 109 تومان به 16 تومان رسید.

رئیس ستاد سوخت مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: سهمیه موتورسیکلت هایی که به دلایل مختلفی همچون ابطال کارت سوخت از بین رفته بود، باز خواهد گشت.

کد خبر 140721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز