یکشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۹
۰ نفر

رکورد فروش بنزین آزاد در سطح جایگاه‌ها با آغاز فصل مسافرت‌های برون‌شهری شکسته شد.

براساس آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی از آغاز فصل تابستان تاکنون متوسط مصرف بنزین با افزایشی حدود 3میلیون لیتری از مرز 63میلیون لیتر در روز عبور کرده است. از ابتدای سال‌جاری تاکنون متوسط مصرف بنزین کشور به حدود 60 میلیون لیتر در روز رسیده است که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته حدود 6 درصد کاهش یافته است.از سوی دیگر با توجه به کاهش مصرف بنزین در کشور، صادرات این فراورده نفتی که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته روبه افزایش است؛ به‌گونه‌ای که اخیرا مجوز صادرات یک‌میلیارد لیتر بنزین دیگر صادر شده است.

از سوی دیگر با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و اصلاح قیمت بنزین، میزان ذخیره بنزین یارانه‌ای (100تومانی) کارت‌های هوشمند سوخت هم به کمترین میزان خود در 5 سال گذشته کاهش یافته است. در حال حاضر در بیش از 90درصد کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی ذخیره بنزین 100تومانی به صفر رسیده است.

منطقه‌ای شدن سهمیه بنزین

از ابتدای مرداد ماه سال‌جاری با موافقت ستاد هدفمندی یارانه‌ها، سهمیه بنزین برخی از خودروهای عمومی به‌ویژه خودروهای عمومی برون‌شهری و فعال در مناطق گرمسیری به‌صورت منطقه‌ای تعیین خواهدشد. از سال گذشته با موافقت رئیس‌جمهور طرح منطقه‌ای شدن سهمیه بنزین تاکسی‌ها در دستور کار ستاد هدفمندی یارانه‌ها قرار گرفت.

کد خبر 140525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز