پیکان، قهرمان چندین ساله والیبال ایران و آسیا و تیم سوم آخرین دوره باشگاه‌های جهان در 2 هفته مانده به آغاز مسابقات باشگاه‌های آسیا در اندونزی سرنوشتی نامشخص دارد و هنوز معلوم نیست که به این بازی‌ها برود‌.

 بزرگ‌ترین مشکل پیکان به گفته سرمربی جوان این تیم کمبود بازیکن است و به همین دلیل شاید مسئولان آن به رفتن تیم با این شرایط رضایت ندهند. در این ارتباط، گپی با پیمان اکبری زدیم که در‌ فصل گذشته با هدایت او، پیکان، قهرمان باشگاه‌های ایران و تیم سوم جهان شد‌.

  • برای اعزام به مسابقات باشگاه‌های آسیا در جلسه‌ای که با ولاسکو و مسئولان فدراسیون والیبال داشتید به چه جمع‌بندی‌ای رسیدید ؟

متأسفانه، مصدومیت مهره‌های کلیدی تیم ملی و آماده نبودن آنان باعث شد تا تمامی برنامه‌های قبلی و قول و قرار گذاشته شده با ولاسکو مبنی بر استفاده از نفرات تیم ملی ب برای همراهی پیکان در باشگاه‌های آسیا رنگ ببازد. کمبود بازیکن ما را در شرایط بدی قرارداده تا جایی که مسئولان باشگاه از زیر سؤال رفتن اعتبار چندین ساله این باشگاه می‌ترسند و همین موضوع همه را دچار تردید‌ کرده است. رفتن با این وضعیت برای تیمی که سال‌ها قهرمان آسیا بوده و حریفان، رویش حساب می‌کنند ریسک بزرگی است.

  • شما هم به‌عنوان یکی از مربیان ملی اولویت را به تیم ملی می‌دهی‌ یا پیکان؟

من هم معتقدم اول تیم ملی و بعد پیکان ولی متأسفانه سرمربی تیم ملی حتی حاضر نیست درصورت باخت احتمالی به چین باتوجه به 10 روز فرصت تا مسابقات باشگاه‌های آسیا چند بازیکن مورد نظر ما را در اختیار نماینده ایران قرار دهد و می‌گوید به‌وجود این بازیکنان برای حضور در تورنمنت بین‌المللی چین نیاز دارد. این درحالی است که اصلا نمی‌توان جایگاه 2 رویداد باشگاه‌های آسیا و تورنمنت چین را با یکدیگر مقایسه کرد.

  • با این شرایط شما چه پیشنهادی برای حل این مشکل ارائه دادید‌ ؟

من از آقای ولاسکو خواهش کردم لااقل اجازه دهد بتوانیم از بازیکنان مصدومی مثل نظری افشار و عادل غلامی که به‌تازگی تمرینات خود را شروع کرده‌اند و یکی دو بازیکن دیگری که با تیم ملی به چین نرفته‌اند استفاده کنیم که ابتدا با استقبال و بعد با مخالفت او روبه‌رو شد‌.

  • معروف بعد از کناره‌گیری از تیم ملی قرار است پیکان را در باشگاه‌های آسیا همراهی کند ؟

او ابتدا قول همکاری داد ولی بعدا پشیمان شد.

  • نظر شما نسبت به کناره‌گیری معروف چیست ؟

متأسفانه والیبال ایران چه در سال‌های قبل و چه امروز با وجود نیاز مبرم به حضور توامان امیر حسینی و معروف هیچگاه قادر به استفاده از این دو بازیکن بزرگ به طور همزمان نشد و رفتن معروف را در شرایط فعلی، کاملا به ضرر خودش و تیم ملی می‌دانم.

کد خبر 140020
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز