جمعه ۱۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: معاونان وزارتخانه در شرف تاسیس صنعت و تجارت و وزارت نفت در موضع‌گیری‌های جداگانه مدعی شدند شرکت ملی پتروشیمی و صنایع وابسته به آن زیرنظر وزارتخانه‌های متبوعشان قرار می‌گیرد.

پترو شیمی

به گزارش همشهری، اختلاف بر سر مدیریت صنعت پتروشیمی پس آن شکل گرفت که رئیس‌جمهور در زمان معارفه نخستین وزیر نفت دولت دهم از تصمیم دولت برای واگذاری شرکت ملی پتروشیمی به وزارت صنایع ومعادن خبر داد اما بعدها به‌دلیل مقاومت مدیران نفتی پیگیری نشد تا اینکه چندی پیش مهدی غضنفری در مقام سرپرست وزارت صنایع و معادن از پیوستن شرکت ملی پتروشیمی به این وزارتخانه خبر داد.

این اظهارنظر از سوی نفتی‌ها چندان جدی تلقی نشد تا اینکه روز گذشته محمود دودانگه معاون غضنفری در وزارت بازرگانی از الحاق مدیریت صنایع پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشمی به وزارتخانه جدید خبر داد و گفت: وظایف حاکمیتی و مدیریت صنعت پتروشیمی در زیرمجموعه وزارتخانه جدید قرار خواهد گرفت. اما ساعتی بعد از این اظهارنظر معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه مطابق قانون جدید نفت و گاز وزارت نفت در قالب 4شرکت نفت، گاز، پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و پتروشیمی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد، گفت: جداسازی این صنعت از صنایع نفت و گاز به هیچ وجه به صلاح نظام اقتصادی کشور نیست. به گزارش مهر، عبدالحسین بیات تصریح کرد:‌ حتی در سطح کلان مدیریت وزارت نفت هم با این تغییرات ساختاری مخالفت شده است.

کد خبر 139796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز