گروه سیاسی: با ابلاغ قانون تشکیل 2 وزارتخانه جدید «کار، تعاون و رفاه اجتماعی» و «صنعت، معدن و تجارت» رئیس‌جمهور موظف است 2 وزیر وزارتخانه جدید خود را به مجلس معرفی کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفته است محمود احمدی‌نژاد به‌زودی 4 وزیر جدید را به مجلس معرفی می‌کند.تشکیل 2 وزارتخانه «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «صنعت، معدن و تجارت» در جلسه علنی 8 تیرماه با 174 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع به تصویب رسید که شورای نگهبان در جلسه روز یکشنبه‌خود، مصوبه مجلس مبنی بر ادغام 5 وزارتخانه مذکور و تشکیل 2 وزارتخانه جدید را مغایر با قانون اساسی و شرع مقدس اسلامی ندانست و آن را تأیید کرد.

«وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» از ادغام 3 وزارتخانه تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی تشکیل شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی شکل یافته است. با ابلاغ این قانون به رئیس‌جمهور؛ محمود احمدی‌نژاد باید ظرف مدت 5روز آن را امضا و به مجریان ابلاغ و دستور انتشار آن‌را صادر کند. از همین‌رو دیروز محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور‌ با بیان اینکه دولت منتظر اتمام مدت قانونی ابلاغ وزارتخانه‌های جدید است از برنامه‌ریزی دولت برای معرفی 4 وزیر وزارتخانه‌های جدیدالتاسیس خبر داد.

2 وزیر از این 4 وزیر متعلق به همین وزارتخانه‌هایی هستند که لاریجانی اخیرا قانون تشکیل آنها را به رئیس‌جمهور ابلاغ کرده است؛ یک وزیر مربوط به وزیر وزارتخانه ورزش و جوانان است که محمد عباسی سرپرست آن است و یک وزیر هم مربوط به وزارتخانه نفت است که هم‌اکنون محمد علی‌آبادی سرپرستی آن را به‌عهده دارد. محمدرضا میرتاج الدینی دیروز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه هنوز گزینه‌ای برای وزارت ورزش و جوانان مشخص نشده است، افزود: تمامی فعالیت‌های دولت در زمینه معرفی وزرای جدید بعد از تعطیلات مجلس پیگیری خواهد شد.

کد خبر 139707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز