گروه شهری: روز گذشته دومین جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری با حضور رئیس شورای شهر تهران و مسئولان معاونت خدمات شهری تهران در بوستان گفتگو آغاز به‌کار کرد.

جشنواره مشارکت شهر وندی

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در ابتدای این مراسم، جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری را حرکتی دوسویه خواند و گفت: ما در خانه‌ای بزرگ به نام شهر زندگی می‌کنیم و اگر برای نگهداری آن همکاری نکنیم، نمی‌توان شهر را اداره کرد. وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون شهروندان تهرانی نسبت به نگهداری از شهر حساسیت قابل‌توجهی دارند، افزود: اگر شهروندی تخلفی کند و به‌عنوان مثال زباله‌ای در خیابان بریزد، سایر شهروندان به‌گونه‌ای دیگر با آن فرد برخورد می‌کنند.

به گفته چمران شهروندان تهرانی هم‌اکنون حساسیت بسیار خوبی در زمینه حفظ و نگهداری از شهر دارند. به‌عنوان مثال تماس‌های بسیاری از سوی شهروندان با مدیریت شهری برقرار می‌شود که عموما این تماس‌ها در مورد قطع درختان، خراب‌شدن مبلمان شهری، نامناسب بودن منظر شهری و سایر مشکلات است.رئیس شورای شهر تصریح کرد: این اقدامات دلسوزی شهروندان تهرانی را نسبت به محیطی که در آن زندگی می‌کنند می‌رساند. مسلما باید این موضوع را قدربگذاریم. چمران این موضوع را هوشیاری و همکاری مردم در اداره شهرشان دانست و اظهار داشت: مدیران شهری باید قدر این حرکت شهروندان را بدانند و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند.

رئیس شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح تفصیلی به‌عنوان یک برنامه مدون و دقیق یاد کرد و افزود: برخی سوء تعبیرها باعث شده است تا شایعاتی در مورد گرانی مسکن یا افزایش یا کاهش تراکم و موضوعاتی از این دست مطرح شود که این اقدام مسلما ناشی از بدفهمی این طرح است. حسین کلخورانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در ابتدای مراسم ضمن اظهار امیدواری از برگزاری مناسب این جشنواره گفت: توسعه مشارکت شهروندان همراه با آموزش از جمله اهداف این جشنواره است. وی با اشاره به اینکه انتظار بر این است در این جشنواره مشارکت حداکثری شهروندان را شاهد باشیم، افزود: ما برای تمامی مقاطع سنی در این جشنواره برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گفته وی، در طول برگزاری این جشنواره و به‌مناسبت اعیاد شعبانیه هر شب پس از اذان مغرب، جشنی برگزار می‌شود. این جشن با هدف جذب، مشارکت و آموزش شهروندان برنامه‌ریزی شده است و در آن به گروه سنی کودک و نوجوان توجه ویژه شده است. کلخورانی در پایان تصریح کرد: امیدواریم برگزاری جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری باعث توسعه مشارکت شهروندان در اداره هر چه بهتر شهرشان شود. گفتنی است، شهروندان می‌توانند تا 24 تیرماه هرروز از ساعت 16 تا 24 در این جشنواره شرکت کنند.

کد خبر 139701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز