سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

نگار پدرام: پرستاران یکی از پرطرفدارترین سریال‌های در حال پخش است که سال‌هاست سه‌شنبه‌ها از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

سریال پرستاران

 کل سریال مربوط به اتفاقاتی است که در یک واحد پزشکی و در حقیقت در بیمارستان و اورژانس آن اتفاق می‌افتد و از این نظر شاید کمی غمگین و پر تنش باشد اما روابط انسانی که در کل سریال جاری است کمی تنش اتفاقات ناخوشایند را کم می‌کند؛ به همین دلیل است که 45 دقیقه همراهی با پزشکان و پرستاران این مرکز آزار‌دهنده نیست.به هر حال، این مجموعه که محصول کشور استرالیاست از 24 فوریه 1998 شروع شد و تا 27 اکتبر 2009 ادامه داشت. یعنی 12 سال همراهی با مخاطب و دلسرد نشدن تا آخرین قسمت!

در هر قسمت از این سریال 900 قسمتی بازیگران مختلفی حضور داشته‌اند. البته تعدادی از بازیگران بیش از یک قسمت در این سریال بازی کرده‌اند اما در مجموع می‌توان گفت تعداد بازیگران مهمان مجموعه پرستاران بیش از بازیگران اصلی مجموعه است. از میان بازیگران مجموعه فقط جودیت مک‌گراف تا قسمت آخر با مجموعه همکاری داشته و سایر بازیگران اصلی نیز بعد از چند قسمت تغییر کرده‌اند.

این مجموعه با بازی بازیگران غیرمعروف کار خود را آغاز کرد اما الان می‌توان بازیگرانش را به خاطر بازی در این مجموعه به یاد آورد و در حقیقت سریال پرستاران برای بازیگران آن شهرت به همراه داشته است.کل ماجراهای این مجموعه از ابتدای ساخت تا آوریل 2004 در بخش 17 بیمارستان «آل سنتز» سیدنی اتفاق می‌افتاد اما از این تاریخ 5 کارگردان و 15فیلمنامه‌نویس مجموعه تصمیم گرفتند برای ایجاد تنوع، داستان را به اورژانس بیمارستان منتقل کنند؛ این تغییر هم باعث ایجاد تنوع در شکل کلی سریال می‌شد و مخاطب را با فضای جدید دیگری آشنا می‌کرد که پر از دلهره و استرس‌های ناشی از کار در یک مرکز اورژانس بود.

به هر حال این تغییر و تنوع نیز مورد پسند تماشاگران این مجموعه در کل جهان قرار گرفت و باز هم حق پخش قسمت‌های بعدی پرستاران توسط کشورهای مختلف خریده شد. با انتقال داستان از بخش 17 بیمارستان به اورژانس، اتفاقات دیگری نیز رخ داد؛ تعدادی از بازیگران قبلی حذف شدند و به جای آنها بازیگران جدید به گروه پیوستند.

همچنین در بخش 17 بیمارستان خط کلی داستان حول پرستاران بود اما در بخش اورژانس به زندگی شخصی پزشکان بیشتر پرداخته شد. البته این روند نیز ادامه نیافت و دست اندرکاران مجموعه برای جلوگیری از تکراری شدن مجموعه در فوریه سال 2009 تصمیم گرفتند داستان‌هایشان را به شکل دیگری ارائه دهند. به همین دلیل واحدی با عنوان واحد پاسخگوی پزشکی تعریف کردند که مجهز به بالگرد بود و با کمک آن، پزشکان و پرستاران به محل حادثه می‌رفتند یا بیماران به اورژانس منتقل می‌شدند.

در این سری از مجموعه لوکیشن‌ها نیز تغییر کرد و صحنه‌های بیشتری در فضای بیرون از بیمارستان گرفته شد. حتی نام مجموعه نیز در تیتراژ تغییر کرده و از آن به بعد با عنوان پرستاران: واحد پاسخگویی پزشکی (All Saints: Medical Response Unit) پخش شد و باز هم مورد توجه مخاطبانی از سراسر جهان قرار گرفت.به هر حال مجموعه پرستاران یکی از پرطرفدارترین سریال‌های جهان است که تهیه‌کنندگان آن توانسته‌اند با تیم نیمه حرفه‌ای خود، یک مجموعه حرفه‌ای ارائه دهند و جوایزی را برای خود و سایر دست‌اندرکاران مجموعه به‌دست آورند؛ جوایزی در زمینه بازیگری، صدابرداری، فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی، فیلمبرداری و ... که نشان می‌دهد همه دست‌اندرکاران مجموعه در محبوبیت و مقبولیت آن تأثیر داشته‌اند.

کد خبر 139494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز