دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: هر دلار آمریکا در بازار آزادشهر تهران با روندی صعودی نسبت به روزهای قبل به مرز 1200 تومان نزدیک شد و بالاترین شکاف قیمت پس از شوک ارزی توسط بانک مرکزی در 18 خرداد ماه رقم خورد.

به گزارش همشهری، درحالی‌که بانک مرکزی بازهم سیاست کاهش نرخ رسمی ارز را روز گذشته ادامه داد و قیمت دلار در شبکه بانکی را به 1061 تومان رساند، هر دلار آمریکا در بازار آزادشهرتهران تا 1195 تومان هم فروخته شد.کاهش نرخ پایه و رسمی دلار توسط بانک مرکزی از یک سو و افزایش قیمت آن در بازار آزاد از سوی دیگر نشان می‌دهد که سیاستگذاران پولی و ارزی کشور هنوز موفق به بازگرداندن آرامش قیمتی به بازار ارز نشده‌اند.

دپوی ارز توسط صرافان

خبرگزاری فارس هم دیروز به نقل از یک مقام مسئول ارزی، از عدم‌عرضه ارز و توقف اعلام نرخ برای فروش دلار خبر داد.این مقام مسئول که مشخص نشده وابسته به بانک مرکزی بوده یا دولت گفت: هم‌اکنون بازار از حالت طبیعی خارج شده است. وی افزود: از عصر روز یکشنبه گذشته هیچ‌کدام از صرافی‌ها قیمتی را برای خرید و فروش دلار اعلام نمی‌کنند و این مورد هم باعث شده که میدان برای دلالان باز شود درحالی‌که در بازار و به‌خصوص در صرافی‌ها ارز به‌اندازه کافی وجود دارد.

کد خبر 139462

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز