دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

گروه علمی‌فرهنگی: خنک‌کننده سی‌پی‌یو جدیدی با نام Silent Knight (به معنی شوالیه خاموش) معرفی شده که پره‌ها، پایه و میله‌های انتقال حرارت آن صددرصد از جنس مس ساخته‌ شده است.

 مس رسانای حرارتی بسیار خوبی است که استفاده از آن باعث شده که حرارت به مقدار مؤثری در جدیدترین پردازشگرهای دوهسته‌ای کاهش یابد. سایلنت نایت به آرامی کار می‌کند و طرحی منحصر به فرد با دیودهای نوری آبی، باعث شده که محیط داخلی کیس بسیار  لوکس به نظر برسد.

سایلنت نایت، علاوه بر فن، یک خنک‌کننده کامل سی‌پی‌یو هم است. جنس مس، انتقال‌دهندگی مؤثر گرما، محدوده انتقال گرمای وسیع، طراحی سبک برای کاهش فشار بر مادربورد و شش لوله ایزوله برای انتقال گرما به پره‌ها، ویژگی‌هایی هستند که موجب می‌شوند دمای پردازشگر همواره برای اجرای سریع و محاسبات قابل اطمینان، به میزان مناسب پایین باقی بماند.

سایلنت نایت، با سری پردازنده‌های Core2 اینتل، سی‌پی‌یو پنتیوم D دوهسته‌ای و پردازنده پنتیوم 4 LGA775 سازگار است. این خنک‌کننده همین‌طور قابل نصب بر روی مادربوردهایی با سوکت پردازشگر 478 است که سی‌پی‌یوهای ای‌ام‌دی از قبیل AM2/940/939/754 و اتلون 64-FX و Sempron روی آن‌ها نصب می‌شود. این پردازشگرها جدیدترین و قوی‌ترین سی‌پی‌یوهای موجود در بازار هستند.

محافظ تنظیم فشار که در داخل خنک‌کننده قرار دارد، جریان هوای ایجاد شده توسط فن LED 9سانتی‌متری را به اطراف هدایت می‌کند. زیرا این هوای داغ برای اجرای عملیات پردازشگر و حتی کل سیستم خطرناک و بحرانی است. این طراحی منحصر به فرد دمای «تنظیم‌کننده اندازه ولتاژ» (VRM) را  به‌طور مؤثر بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد کم می‌کند.

کد خبر 13943

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز