همشهری آنلاین: فیلم "جدایی نادر از سیمین" ساخته اصغر فرهادی فردا سه‌شنبه در جشنواره‌ "کارلووی واری" به نمایش درخواهد آمد.

جدایی نادر از سیمین

به گزارش ایسنا، چهل‌وششمین جشنواره فیلم کارلووی واری فردا ـ 14 تیر ماه ـ در بخش خارج از مسابقه "افق‌ها"، فیلم "جدایی نادر از سیمین" را به نمایش می‌گذارد.

جشنواره فیلم کارلووی واری جمعه شب با اعطای جایزه گوی بلورین یک عمر دستاورد سینمایی به جودی دنچ و نمایش فیلم نسخه سینمایی جدید از رمان "جین آیر" به کارگردانی "گری فوکوناگا" آغاز شد.

برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران در جشنواره‌ برلین که درمیان 10 فیلم پرفروش سینمای فرانسه قرار دارد،‌ ماه گذشته موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره سیدنی استرالیا شد و تاکنون در جشنواره های برلین، هنگ کنگ، بوینس‌آیرس، بخارست، ترانسیلوانیا و استانبول به نمایش درآمده است.

این فیلم از روز 25 خرداد در بلژیک و 2 تیر در تایلند به‌روی پرده رفته است و طبق برنامه از روز 11 اوت (20 مرداد) در هلند، هشتم سپتامبر (17 شهریور) در سوئیس و همچنین 14 جولای (23 تیرماه) در سینماهای آلمان نمایش خواهد داشت.

چهل‌وششمین جشنواره فیلم کارلووی‌ واری روز نهم جولای با نمایش فیلم "نیمه‌شب در پاریس" به کارگردانی وودی آلن پایان خواهد یافت.

امسال "ایشتوان ژابو"، کارگردان سرشناس لهستانی ریاست هیات داوران این جشنواره را برعهده دارد.

"ژابو" که در سال 1981 جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی را برای "مفیستو" به‌دست آورد، آخرین‌بار با فیلم "جانب‌داری" در جشنواره کارلووی واری حضور داشت.

 

کد خبر 139406

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز