هادی ساعی دارنده 2 مدال طلا و یک مدال برنز المپیک نسبت به موفقیت یوسف کرمی و محمد باقری‌معتمد در المپیک لندن امیدواری بسیاری دارد.

ساعی

کرمی و باقری‌معتمد به تازگی در مسابقات انتخابی، سهمیه المپیک را به دست آورده‌اند، هادی ساعی در این باره می‌گوید: «یوسف کرمی و محمد باقری معتمد با تجربه و میدان‌دیده‌اند و ان‌شاءالله در المپیک به بهترین رنگ‌های مدال دست پیدا می‌کنند.»

  • آیا فکر می‌کنید نمایندگان ایران بتوانند در لندن به 2 مدال طلا دست پیدا کنند؟

شرایط الان خیلی خوب است. تکواندوکاران ما باتجربه و میدان‌دیده هستند و آب‌دیده شده‌اند. فکر می‌کنم هیچ کدام از رقیبان‌شان تا این حد باتجربه نباشند.

  • شما در المپیک موفقیت‌های زیادی را به دست آوردید ، این رویداد بزرگ را برای ملی‌پوشان تکواندو چگونه می‌بینید؟

‌المپیک میدان سختی است. نباید انتظار داشته باشیم که قرعه خوبی به تکواندوکاران‌مان بخورد. فکر می‌کنم یوسف کرمی الان در تکواندو به پختگی کامل رسیده و وقتش رسیده که حقش را بگیرد. او در رقابت‌های انتخابی ثابت کرد که می‌تواند قهرمان المپیک شود.

  • فکر می‌کنید عملکرد باقری‌معتمد چگونه باشد؟

محمد، تکواندوکار باهوشی است که در زمین به‌خوبی از فکرش استفاده می‌کند. او در المپیک به راحتی حریف ترکش را شکست می‌دهد؛ چون شرایط المپیک با انتخابی فرق دارد. در المپیک هر کس با آرامش و با فکر بازی کند و بتواند بر احساساتش غلبه کند، برنده است. من این را در محمد می‌بینم ولی حریف ترکش با احساس بازی می‌کند و جو و محیط روی عملکردش تاثیر دارد. این خطر بزرگی برای او به حساب می‌آید و باقری معتمد می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

  • پیروزی یوسف کرمی برابر لوپز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در رقابت‌های قهرمانی جهان در دانمارک، فرزاد عبداللهی هم عملکرد بسیار خوبی برابر لوپز داشت. به اعتقاد من فرزاد برنده آن بازی بود. یوسف با برنامه بازی کرد و می‌دانست که دارد چه کار می‌کند. همین هم باعث شد لوپز تمرکزش را از دست بدهد. لوپز روی هوگوهای عادی مسلط‌‌‌تر بود. من اعتقاد دارم کار یوسف سخت‌تر بود و خوشبختانه به‌خوبی از پس آن برآمد. آرزو می‌کنم این روال در المپیک هم تکرار شود و ما این روند را ادامه دهیم. تکواندو ظرف 12 سال گذشته حرکت رو به رشدی داشته و همچنان هم دارد و امروز به بالاترین نقطه خود رسیده است.

کد خبر 139376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز