شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

آرژانتین میزبان، شروع پرانتقادی در کوپا آمریکا داشت و به زحمت توانست مقابل بولیوی بی‌ادعا به تساوی یک بر یک برسد.

تماشاگران آرژانتینی‌که به قهرمانی در خانه فکر می‌کنند، با امید دیدن یک پیروزی آسان به ورزشگاه لاپلاتا رفته بودند ولی ستارگان میزبان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. پس از نیمه اول که با وجود مالکیت بیشتر توپ آرژانتین با تساوی بدون گل به پایان رسید، بولیوی در دقیقه 48 روی یک ضربه کرنر به گل رسید. ضربه پشت پای آرام ادیوالدو روخاس، بازیکن برزیلی‌الاصل بولیوی از زیر پای اور بانگا که در تیر یک ایستاده بود گذشت تا تیم میهمان نخستین گل تورنمنت را به ثمر برساند.

در روزی که مسی یکی دیگر از بازی‌های ضعیفش را با پیراهن تیم ملی آرژانتین به نمایش گذاشت، این تیم به زحمت توانست روی دروازه بولیوی خطرساز شود و این تیم میهمان بود که می‌توانست حتی به گل دوم برسد و شگفتی‌اش را کامل کند. مارسلو مارتینز در دقیقه 58 روی یک ضدحمله با سرخیو رومرو، تک به تک شد ولی دروازه بان آرژانتین موفق شد هر دو ضربه او را مهار کند. باتیستا برای فرار از شکست مجبور شد آگرو، داماد مارادونا‌ دشمن بزرگش را به زمین بفرستد و همین بازیکن توانست به مقاومت بولیوی پایان دهد.

آگرو که جانشین لاوتزی شده بود، در دقیقه 76 پس از استپ سینه بوردیسو در محوطه جریمه با شوتی سرضرب به آرژانتین کمک کرد که از بازی افتتاحیه به یک امتیاز برسد. گوستاوو کویینتروس، سرمربی بولیوی که متولد آرژانتین است، پس از بازی گفت: «موقعیت‌هایی داشتیم که اگر استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم به پیروزی برسیم. تیم در اواخر نیمه اول و نیمه دوم بهتر شد. برای تیم ما که مدت کمی است با هم کار می‌کنیم، این نتیجه بسیار خوبی است و انگیزه می‌دهد که به مسیرمان ادامه بدهیم.» مسی هم پس از این تساوی گفت: «این چیزی نبود که انتظارش را داشتیم. حالا باید بهتر شویم و بازی‌های بعدی مان را ببریم.»آرژانتین در دومین بازی‌اش چهارشنبه با کلمبیا روبه‌رو می‌شود که حریف دشواری به‌نظر می‌رسد.

انتقاد مطبوعات

مطبوعات آرژانتین اما واکنش تندی نسبت به این تساوی داشتند. روزنامه ورزشی اوله با چاپ عکس مسی روی جلد، این تیتر را انتخاب کرده بود: «چه کسی شما را شناخت؟» و درباره جریان بازی نوشت: «بازیکنان بولیوی هیچ ترسی از ستاره‌های آرژانتین نداشتند و چیزی نمانده بود بازی را ببرند.» کلارین هم نوشت: «در بازی آشفته لاپلاتا، آگرو تنها قهرمان تیم بود. تیم باتیستا فاصله زیادی با افکار او داشت که می‌خواهد بازی‌اش را به حریف دیکته کند. تیم در سطح خیلی پایینی بازی کرد.» مسی هم که گفته بود می‌خواهد در این تورنمنت لیدر تیم باشد، با انتقادات زیادی روبه‌رو شد. اوله درباره او نوشت: «لئو در میان انبوه پاهای بازیکنان گم شده بود، او فاصله زیادی با یک لیدر داشت و مشارکت کمی در بازی داشت.»

برزیل وارد می‌شود

امشب در سومین روز کوپا آمریکا، برزیل دیگر مدعی قهرمانی با ونزوئلا روبه‌رو می‌شود. برزیل در 4 دوره از 5 دوره اخیر کوپا آمریکا به قهرمانی رسیده و در خاک رقیب سنتی هم تنها به ایستادن روی سکوی اول فکر می‌کند. مانو منزس، سرمربی برزیل وعده داده که تیمش در بازی امشب با نیمار، پاتو و روبینیو‌ در خط حمله به میدان برود‌. او در ترکیب تهاجمی تیمش می‌خواهد از پائولو هنریکه گانسو هم در نقش هافبک تهاجمی استفاده کند.

بدین‌ترتیب همه منتظر همکاری نیمار و گانسو، 2همبازی در تیم سانتوز هستند. منزس هم درباره آنها می‌گوید: «منتظر بهترین نمایش این دو هستم. آنها آماده‌اند و شرایط برای درخشش آنها فراهم است.» منزس پس از جام جهانی 2010 جانشین دونگا شد و تیم جوانی را آماده می‌کند که هدف نهایی‌اش قهرمانی در جام جهانی 2014 در خاک برزیل است. تنها بازیکنان باتجربه تیم ژولیو سزار، مایکن، لوسیو و روبینیو هستند. منزس اضافه می‌کند: «روبینیو همیشه روبینیو است. او دوران بسیار خوبی در تیم ملی داشته و مطمئنم این روند را ادامه خواهد داد.»در دیگر بازی گروه B پاراگوئه با اکوادور روبه‌رو می‌شود.

کد خبر 139273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز