گروه حوادث: قضات دادگاه کیفری استان تهران، روز یکشنبه(اول بهمن) به شکایت محمدرضا گلزار و مهناز افشار از یک 2 هفته‌نامه‌ رسیدگی کردند. این 2 هنرپیشه سینما به دلیل چاپ شایعه ازدواجشان شکایت کرده بودند.

در این جلسه محاکمه که به ریاست قاضی صارمی و با حضور هیئت منصفه مطبوعات برگزار ‌شد، در ابتدا آذرتاش ، نماینده‌ دادستان تهران با بیان کیفرخواست گفت: شکایت محمدرضا گلزار و مهناز افشار 2 هنرپیشه ایرانی به خاطر چاپ خبری در رابطه با قصد ازدواج آنها در این نشریه‌ به همراه چاپ تصاویری از آنها به صورت روبرو در نیمه اول مهر 85 بوده که بر اساس شواهد و مدارک موجود، اتهام متهم پرونده محرز و مسلم تشخیص داده شده است.
در ادامه جلسه وقتی محمد رضا گلزار از دادگاه خواست وکیلش از وی دفاع کند، وکیل مدافع 2 هنرپیشه سینمای ایران در جایگاه قرار گرفت.

وکیل 2 هنرپیشه اصلی فیلم آتش بس گفت:  شکایت موکلانم در ارتباط با اتهام نشر اکاذیب در شماره‌ 22  این نشریه‌ در نیمه‌ اول مهرماه امسال بوده که در آن عنوان شده بود گلزار در آستانه ازدواج با خانم افشار قرار دارد.

وی افزود: این امر تنها برای کسب سود صورت گرفته و به شأن موکلان من تجاوز شده است و به این ترتیب  موکلانم دچار ضررهای معنوی غیرقابل جبرانی شده‌اند.

به گفته وکیل  2 ستاره سینمای ایران، در حالی‌که در موثق بودن خبر تأکید شده بود اما این خبر صحت نداشت  و هنگامی که در شماره بعدی، این نشریه  مطلبی تحت این عنوان ‌که چرا خبر ازدواج گلزار لو رفت منتشر کرد، بر این مطلب تأکید کرده و بر شایعات دامن زده بود، آنها با ورود به عرصه‌ خصوصی زندگی افراد حریم شخصی موکلانم را خدشه‌دار کرده و مطالبی خلاف واقع را درج کردند.

در ادامه این جلسه ، صاحب امتیاز و مدیرمسوول سابق نشریه‌ در جایگاه حاضر شد و در دفاع از خود  گفت: چندین بار با محمدرضا گلزار و مهناز افشار تماس گرفته است تا اگر جوابیه‌ای از سوی آنها مطرح شده آن را در هر شماره‌ نشریه و در هر صفحه حتی روی جلد به چاپ برساند اما شاکیان جوابیه ای نداده اند.

وی همچنین در آخرین دفاعیات خود با بیان اینکه قصد سوء و ایجاد نارضایتی نداشته است، از قضات دادگاه و هیأت منصفه درخواست مهلت کرد تا رضایت 2 هنرپیشه را جلب کند.

وکیل نشریه نیز در دفاع از موکلش با اشاره به اینکه روبرو کردن عکس این 2 هنرپیشه به اشتباه در صفحه‌بندی صورت گرفته، گفت: نشریه همواره آماده چاپ جوابیه است.

در ادامه قاضی صارمی با بیان این‌که صرف ارسال نکردن جوابیه از سوی شاکیان پرونده دلیلی برای شکایت نکردن آنان نیست، گفت: با این حال موضوع از جرایم قابل گذشت است.

رئیس دادگاه همچنین از وکیل شکات پرونده درخواست کرد نظر خود را در رابطه با دادن مهلت به متهم پرونده اعلام کند که وی اظهار داشت: قصد داریم سایر نشریات از نتایج پرونده‌ این‌چنینی آگاه باشند و با توجه به این‌که برخی از رسانه‌ها بیان کرده بودند کاری صورت نخواهد گرفت، ما منتظر اعلام نتیجه‌ دادگاه خواهیم بود.

کد خبر 13915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز