همشهری آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای جلال طالبانی رئیس جمهور عراق، حضور غاصبانه و مداخله جویانه امریکایی‌ها را منشأ مشکلات عراق و منطقه خواندند و خاطرنشان کردند: با وجود این حضور متکبرانه، رویدادها و حوادث جاری در منطقه نشان می دهد سیاست خاورمیانه‌ای امریکا رو به ضعف است و ملت‌ها باید از این واقعیت، استفاده کنند.

رهبر و طالبانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از گام‌های محکم ملت و دولت عراق برای حل مشکلات افزودند: ملت بزرگ عراق و مسئولان این کشور با پشت سرگذاشتن گذرگاه‌های دشوار، در حال خروج از محنت سال‌های اخیر هستند و باید با حکمت و صبر و شجاعت مشکلات باقیمانده را نیز حل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری؛ رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر گسترش و تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های ایران و عراق، این همکاری‌ها را امری طبیعی و نشانه برادری و دوستی حقیقی دو ملت دانستند و افزودند: نیروهای مسلح ایران و عراق، 8 سال با یکدیگر در جنگ بودند اما دو ملت اکنون کدورتی از یکدیگر ندارند چرا که می‌دانند رژیم مضمحل شده صدام، عامل تحمیل جنگ به دو ملت دوست و برادر بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به روابط خوب مسئولان کشور عراق با جمهوری اسلامی ایران، برخی تلاش‌ها برای تضعیف روابط دوستانه ایران و عراق را محکوم به شکست دانستند و افزودند: در پرتو پیوندهای عمیق دینی و فرهنگی، روابط دو ملت و دو کشور روز به روز محکم‌تر خواهد شد.

ایشان، وحدت هرچه بیشتر جناح‌های عراقی را موجب استحکام مواضع این کشور دانستند و خاطرنشان کردند: امریکایی‌ها برای تمدید حضورشان درعراق، روی اختلاف جناح‌های این کشور حساب باز کرده‌اند و گروه‌های عراقی باید با هوشیاری مانع تحقق اهداف آنها شوند.

در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد هم حضور داشت، رئیس جمهور عراق با اشاره به عمق پیوندهای تاریخی دو ملت ایران و عراق گفت: روابط اقتصادی - سیاسی و فرهنگی تهران - بغداد مسیر توسعه را طی می‌کند و امیدواریم زیرساخت‌های عراق را با توان فنی و تجربیات ایران بازسازی کنیم.

آقای طالبانی افزود: جناح‌ها و گروه‌های مختلف عراقی در پیشرفت و آبادانی عراق هم نظر هستند و متفق‌القول با تمدید حضور نظامیان امریکایی مخالفند.

کد خبر 138673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز