چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوانی که در انتقام‌جویی‌کور دست به قتل مدیر مدرسه‌ای در شهرستان شیروان زده بود، برای دومین‌بار از سوی قضات دادگاه کیفری استان خراسان‌شمالی به قصاص محکوم شد.

حوادث قتل

متهم پیش از این نیز در بهمن‌ماه سال گذشته به قصاص محکوم اما این رأی در دیوانعالی کشور نقض شده بود. صبح یازدهم دی ماه سال گذشته، 2 جوان موتورسوار مقابل مجتمع آموزشی شهید چمران شهرستان شیروان در استان خراسان‌شمالی توقف کردند و یکی از آنها بعد از پیاده شدن از موتور به سراغ دانش‌آموز نوجوانی رفت و از او خواست مدیر را صدا کند. لحظاتی بعد وقتی روشن کاظمیان، مدیر مدرسه، خود را به در ورودی رساند، مرد جوان به او نزدیک شد و با چاقویی که همراه داشت، ضربه‌ای به شکم وی زد و سپس سوار موتورسیکلت شد و همراه همدستش پا به فرار گذاشت.

به‌دنبال این ماجرا، دانش‌آموزان، مسئولان مجتمع آموزشی را در جریان قرار دادند و ماجرا به پلیس و اورژانس گزارش شد. تیم‌های امدادی به‌سرعت راهی محل حادثه شدند و مدیر مدرسه را به بیمارستان منتقل کردند اما او بر اثر شدت خونریزی جان خود را از دست داد و پرونده رنگ و بویی جنایی به‌خود گرفت. با مرگ مدیر مدرسه، بازپرس جنایی شیروان، دستور بازداشت عامل جنایت را صادر کرد و تیمی‌ از کارآگاهان برای بررسی‌ موضوع به مدرسه رفتند. پرس و جو از دانش‌آموزانی که شاهد جنایت بودند نشان می‌داد قاتل مدیر مدرسه، مرد جوانی به نام فرشید است که برادرش در همان مدرسه درس می‌خواند. بنابراین احتمال داشت که جنایت با انگیزه انتقام‌جویی صورت گرفته باشد.

با این فرضیه، تحقیقات برای دستگیری فرشید شروع شد و مدتی بعد ماموران توانستند همدست او را دستگیر کنند. این مرد مدعی بود که در جریان حادثه فقط رانندگی موتورسیکلت را برعهده داشته و حتی از نقشه فرشید برای قتل مدیر مدرسه هم خبر نداشته است. با اعترافات این مرد، تحقیقات برای دستگیری عامل جنایت ادامه یافت و ماموران با شناسایی چند محل که احتمال می‌رفت فرشید در آنجا پنهان شده باشد، راهی این محل‌ها شدند اما اثری از او به دست نیاوردند. ماموران در ادامه بررسی‌ها متوجه شدند که فرشید 19‌ساله، سرباز یکی از ارگان‌‌های نظامی است و بعد از قتل مدیر مدرسه به تهران گریخته است. با هماهنگی‌های انجام‌شده، دستور اعزام تیم تحقیق به پایتخت صادر شد اما پیش از آن بستگان متهم با حضور در اداره آگاهی گفتند که با فرشید تماس گرفته‌اند و او را راضی کرده‌اند که خود را تسلیم کند. یک روز بعد متهم به قتل با پای خودش به اداره آگاهی رفت و تسلیم ماموران شد.

فرشید در بازجویی‌ها گفت: برادر کوچکم در مدرسه مورد نظر درس می‌خواند و من تازه به مرخصی آمده بودم که متوجه شدم یکی از پرسنل مدرسه برادرم را به‌خاطر بی‌انضباطی با گذاشتن خودکار لای انگشتش تنبیه کرده است، با شنیدن این موضوع تصمیم گرفتم هر طور شده انتقام بگیرم. این بود که چاقویی تهیه کرده و همراه یکی از دوستانم به مدرسه برادرم رفتم. من فقط می‌خواستم معلمان و مسئولان مدرسه را بترسانم اما وقتی آقای مدیر به مقابل در آمد، ناخودآگاه با چاقو به او ضربه زدم.

بعد از اعترافات متهم، برای او قرار بازداشت صادر شد و پرونده با صدور کیفرخواست، در اختیار دادگاه کیفری استان خراسان‌شمالی قرار گرفت. صبح 23 دی‌ماه سال گذشته، جلسه محاکمه متهم با حضور اولیای دم برگزار شد و در پایان این محاکمه، قضات دادگاه مرد جوان را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند. این حکم اما با اعتراض جوان جنایتکار به دیوانعالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان بعد از بررسی‌های اولیه، تحقیقات انجام شده در پرونده را ناکافی دانستند و حکم را نقض کردند. به این ترتیب پرونده بار دیگر در اختیار دادگاه کیفری قرار گرفت و با انجام جلسه‌ای دیگر، قضات دادگاه بازهم مرد جوان را به قصاص محکوم کردند و پرونده بار دیگر برای تایید حکم به دیوانعالی کشور فرستاده شد.

کد خبر 138398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز