گروه ادب و هنر: سهم کودکان و نوجوانان از تئاتر در فصل تابستان تنها 3 تئاتر است که در 2 مرکز تئاتری اجرا می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که از مراکز شناخته‌شده کودک و نوجوان است در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی این مرکز 6 نمایش را برای تولید آماده می‌کند. متون این نمایش‌ها در نخستین فراخوان متون نمایشی کانون در سال 1388 پذیرفته شده و گروه‌های نمایشی در حال تمرین و آماده‌سازی‌ هستند تا بعد از بازبینی توسط اعضای کانون این نمایش‌ها به روی صحنه برود. اما در حال حاضر نمایش «رویای شال زرین» به‌کارگردانی خدیجه محمدی‌زاده در مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون اجرا می‌شود.

داستان این نمایش نوشته انوش معظمی درباره‌‌ حیوانات یک مزرعه است که به‌خاطر مزاحمت‌های یک گربه برای چاره‌جویی به یک روباه حیله‌گر پناه می‌برند. مرجان امیرارجمند، سارا بنی‌صدر، مریم تهرانی، دنیا قاسمی، زرناز عظیمی، خدیجه زاده‌محمدی، زهرا مریدی و مریم کیا‌هاشمی عروسک‌گردانان و انوش معظمی، ریحانه سلامت، علیرضا پاکزاد، حمید حسن‌زاده، زهرا مریدی، علیرضا زارعی، حجت‌الله ناظری و خدیجه زاده‌محمدی صداپیشه‌های این نمایش هستند. این نمایش صبح‌ها با هماهنگی قبلی برای مدارس و مهد‌های کودک و بعدازظهرها به جز شنبه‌ها ساعت 30/18 برای عموم در تالار بوستان اجرا می‌شود.

اما در تالار هنر که سالن نمایشی برای این رده سنی است 2 نمایش «ماه تی‌‌تی» و نمایش عروسکی «دختران باغ‌های قالی» میزبان خانواده‌هاست.نمایش عروسکی دختران باغ‌های قالی، نوشته هنگامه مفید با کارگردانی افسانه زمانی به زندگی دختر قالیبافی می‌پردازد که نقش قالی خود را گم کرده است. غزل اسکندرنژاد، نگار میرفخرایی، سمیه نادری، نسیم امیرخسرو، فاطمه ذوقی، زهرا ناظری، محسن ایمانی خانی و آرتامیس نیازی عروسک گردانی این نمایش را بر عهده دارند.

این نمایش تا آخر تیرماه به ج‍ز شنبه‌ها در ساعت ١٩:٣٠ در این تالار اجرا می‌شود. اما نمایش دیگری که در این تالار اجرا می‌شود، نمایش ماه تی‌تی به‌کارگردانی گیتا بهادری است که براساس نمایشنامه‌ای از اردشیر صالح پور طراحی و اجرا می‌شود. این نمایش داستان 5 دختر ایلیاتی را روایت می‌کند که برای گردآوری هیزم از ایل خود دور ‌شده و گرفتار مشکلاتی می‌شوند. به گفته کارگردان، این نمایش برای همه رده سنی مناسب است. «ماه تی‌تی» در نخستین دوره جشنواره جوان ایرانی، جایزه دوم کارگردانی و اول بازیگری مرد را کسب کرده بود. مریم آشوری، ژاکلین آواره، سیما رحمانی، گیتا بهادری، مستانه جم‌نیا، رضا نعمتیان و بهنام شرفی بازیگران نمایش ماه تی‌تی هستند. این نمایش تا پایان تیر به جز شنبه‌ها در ساعت ١٨ در تالار هنر اجرا می‌شود.

کد خبر 138388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز