همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت گفت: در این زمینه به فکر تجهیزاتی برای مشتری هستیم که بتواند از این سرویس به‌صورت ارزان‌تر بهره ببرد و به خریداری گوشی‌های خاص نیاز نباشد.

sms phone

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت گوشی‌هایی که امکان ارسال پیامک تلفن ثابت دارند از 35 هزار تومان شروع می‌شود اما در نظر داریم تجهیزاتی تعبیه کنیم که مشترک با قرار دادن آن در کنار گوشی بتواند از این سرویس استفاده کند و با این کار هزینه کم‌تری بپردازد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: نحوه تولید و نوع این تجهیزات در حال بررسی بوده و قرار است این تجهیزات در کشور تولید شوند.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران هم پیش از این درباره سرویس پیامک تلفن ثابت گفته بود که این سرویس فعال شده اما یک مشکل فنی در سرور همراه اول وجود دارد که در حال حل شدن است و با ایرانسل نیز مذاکراتی در این زمینه آغاز کرده‌ایم.

محمد روح‌اللهی اظهار کرده بود: سرویس پیامک تلفن ثابت در تهران فعال است اما به دلیل اینکه استفاده از این سرویس نیاز به گوشی خاصی دارد، می‌توان گفت که استقبال خاصی از این طرح صورت نگرفته است.

سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت، ارسال پیام‌های کوتاه متنی را در شبکه‌های تلفن ثابت و هم‌چنین امکان تبادل با شبکه سیار را ممکن می‌سازد و باعث می‌شود خدمات متنوعی از طریق دستگاه‌های تلفن ثابت قابل عرضه باشند اما این امکان تنها از طریق گوشی‌هایی امکان‌پذیر است که قابلیت ارسال پیامک را دارند و مشترکان تلفن ثابت با تهیه این گوشی‌ها می‌توانند از این سرویس بهره‌مند شوند.

مشترکان استان تهران برای راه‌اندازی پیامک تلفن ثابت نیاز به ثبت‌نام و پرداخت وجه اولیه ندارند و می‌توانند تنها با خرید گوشی‌هایی که قابلیت ارسال پیامک را دارا هستند، از این سرویس استفاده کنند.
براساس همین گزارش تعرفه ارسال پیامک تلفن ثابت به تلفن ثابت (شهری) یک پالس، تلفن ثابت به ثابت (بین شهری) دو پالس، تلفن همراه با تلفن ثابت (شهری و بین شهری) متن فارسی دو پالس و انگلیسی 5 پالس، تلفن ثابت به همراه (شهری و بین شهری) دو پالس و هزینه هر پالس 7/44 ریال محاسبه می‌شود.

کد خبر 137913

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز