همشهری آنلاین: محمود رحمانی با فیلم مستند "ملف گند" با موضوع تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی، جایزه ویژه هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره بین المللی فیلم مستند "میلینیوم" بلژیک را از آن خود کرد.

مستند

به گزارش ایسنا،محمود رحمانی کارگردان جوان سینمای ایران با فیلم مستند "ملف گند" Molf-e Gand جایزه ویژه هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره بین المللی فیلم مستند "میلینیوم" Millenium بلژیک را گرفت.

این فیلمساز ایرانی جایزه خود را از دستان رئیس هیأت داوران این جشنواره دریافت کرد و آن را به محمد غدیرزاده ـ شخصیتی که راوی فیلم است ـ و همه کسانی که کودکی شان را در جنگ گم کردند، تقدیم کرد.

اعضای هیأت داوران جشنواره بین المللی فیلم مستند "میلینیوم"، که عبارت بودند از: چیچک عمر سیساکو ـ مدیر هنری و تهیه کننده، ردا بنجلوم ـ روزنامه نگار، آنتونیو ویگیلانت ـ بازیگر، ژوان مارتین جوا ـ مستندساز، دلفین مورل ـ تهیه کننده، خانم یاخوان ژینگ ـ منتقد و جویس مرا ریبا ـ منتقد و روزنامه نگار، به دلیل اصل و جدید بودن، ارائه شیوه نوینی از سبک تازه ای در هنر سینما و همچنین هویت ملی ایرانی، جایزه ویژه خود را به فیلم مستند تجربی "ملف گند" ساخته محمود رحمانی اهدا کردند.

"مُلفِ گَند" در زبان شوشتری به معنی "نفوس بد" است، این فیلم که محصول حوزه هنری خوزستان است و با مدت زمان 53 دقیقه، بلندترین پلان سینمای ایران محسوب می شود، با حضور محمود رحمانی و با زیرنویس انگلیسی و فرانسوی در دو سانس مختلف؛ 22 و 24 خردادماه (9 و 11 ژوئن) در سالن انستیتو گوته در بخش مسابقه جشنواره مستند "میلینیوم" به روی پرده رفت و مورد استقبال تماشاگران حاضر در جشنواره قرار گرفت به طوری که تعدادی از تماشاگران با چشمانی اشکبار سالن نمایش فیلم را ترک کردند.

جشنواره مستند "میلینیوم" با شرکت فیلم‌هایی از مستندسازان سرشناس جهان از کشورهای اسپانیا، انگلستان، سوئد، آمریکا، کره، بلژیک، فرانسه، روسیه، عراق، تونس، استرالیا، هلند، دانمارک، بنگلادش، ترکیه، هند در روزهای 18 تا 24 خرداد ماه جاری (8 الی 14 ژوئن) در شهر بروکسل پایتخت کشور بلژیک برگزار شد.

مستند "ملف گند" درباره تاریخ شفاهی جنگ است، این فیلم در یک پلان لانگ تک فیلمبرداری شده و در آن هیچگونه مونتاژی وجود ندارد.

 

کد خبر 137911

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز