همشهری آنلاین: دولت مکزیک تعداد زیادی از قاچاقچیان مواد مخدر از جمله رییس یکی از معروف ترین کارتل‌های قاچاق مواد مخدر را به ایالات متحده آمریکا تحویل داد.

به گزارش بی.بی.سی ،این قاچاقچی معروف اوسیل کاردناس نام داشت که به همراه 11 مظنون دیگر به عضویت در گرو‌های قاچاق مواد مخدر به آمریکا بازگردانده شد.

گفته می‌شود او ریاست کارتل معروف خلیج را به عهده داشت، کاردناس در واقع در راس این گروه کار انتقال مواد مخد از مکزیک به آمریکا را انجام می‌داد، او یک بار نیز در سال 2003 دستگیر شده بود که موفق به فرار از زندان شد.

دولت ایالات متحده آمریکا به منظور رسیدگی به اتهامات کاردناس در رابطه به جرایم سازمان یافته خواستار استرداد وی به این کشور شده بود. کاردناس متهم است که در جرائمی نظیر قاچاق مواد مخدر، پولشویی و حمله به ماموران فدرال دست داشته است.

مأموران مکزیکی موفق شدند پس از شش ماه تعقیب گریز وی را دستگیر کنند، گفته می‌شود 300 نفر برای این قاچاقچی فعالیت می‌کرده‌اند.

عملیات برخورد شدید با قاچاقچیان مواد مخدر در چارچوب تعهدات فلیپه کالدرون رییس جمهوری جدید مکزیک مبنی با مبارزه با جرائم مرتبط با قاچاق انجام می‌گیرند.

کد خبر 13783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز