جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی عبدالله صالح، رییس جمهور یمن که دو هفته پیش بر اثر یک حمله خمپاره‌ای مجروح و برای درمان به عربستان منتقل شده بود، به گفته یکی از مقامات سعودی به وطنش بازنخواهد گشت.

Yemeni President Ali Abdullah Saleh

خبرگزاری اتریش از ریاض گزارش داد، یک مقام دولت عربستان سعودی که خواست ناشناس بماند روز جمعه گفت "صالح به کشور باز نخواهد گشت".

چند ماه است که تظاهرات سراسری علیه صالح در یمن برگزار می‌شود و معترضان خواستار کناره گیری وی از ریاست جمهوری هستند که 33 سال است در اختیار خود گرفته است.

دولت یمن این خبر را تایید نکرده و حتی اعلام کرده است صالح رو به بهبود است و به زودی از عربستان سعودی به کشورش بازمی گردد. رییس دولت یمن برای مداوا با هواپیما به کشور همسایه منتقل شد. از آن زمان وی در انظار عمومی ظاهر نشده و همین امر موجب اظهارات متناقض درباره شدت جراحات وی و وضع سلامتش شده است.

مخالفان صالح امیدوارند این جراحات به پایان یافتن 33 سال حکومت صالح منجر شود. گرچه صالح پیام داده است که قصد کناره گیری ندارد.

معاون وزیر اطلاع رسانی یمن روز جمعه گفت صالح "ظرف روزهای آینده" به یمن باز می‌گردد. وی گفت این خبر را دفتر ریاست جمهوری اعلام کرده است. با این حال او تاریخ دقیقی برای بازگشت صالح اعلام نکرد، اما گفت که وضع سلامت وی رو به بهبودی است.

کد خبر 137792
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز