گروه اقتصادی: درحالی‌که 6ماه از مصوبه جدید دولت برای قراردادی کردن نیروهای متخصص شرکتی دستگاه‌های دولتی می‌گذرد اما هیچ‌یک از نیروهای شرکتی وزارت نفت ساماندهی نشده‌اند.

نفت

به گزارش همشهری، چندین هزار نفر از نیروهای تحصیل‌کرده و متخصص فعال در وزارت نفت از بی‌تفاوتی مسئولان این وزارتخانه در قبال اجرای مصوبه آذرماه دولت به‌شدت گلایه دارند. به اعتقاد این نیروها، وزارت نفت تاکنون این مصوبه را اجرا نکرده و عملا بلاتکلیفی آنها را موجب شده است. تحولات اخیر در سطح مدیریت کلان وزرات نفت نیز بیش از گذشته ناامیدی و نگرانی این نیروها را دامن زده است و هیچ مسئول یا فردی هم در این زمینه پاسخگو نیست.

سرگردانی نیروهای متخصص شرکتی وزارت نفت در حالی است که متولی نیروی انسانی دولت از وضعیت ناگوار این نیروها بی‌اطلاع است. معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور که مامور اجرای مصوبه دولت برای نیروهای شرکتی است دیروز در یک موضع‌گیری کلی گفت: باور ما این است که تقریبا 80 درصد کار انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، لطف‌الله فروزنده با اعلام این موضع کلی و غیردقیق افزود: دولت در راستای حذف شرکت‌های واسطه‌ای و تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی، موفق عمل کرده است. البته وی در مقام ناظر به دستگاه‌هایی که این مصوبه را اجرا نکرده‌اند هشدار داده و گفت: دستگاه‌هایی که تاکنون نسبت به حذف شرکت‌های واسطه‌ای و تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی اقدامی انجام ندادند باید هر چه سریع‌تر اقدام کنند و هیچ راهی غیراز این ندارند.

کد خبر 137577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز