دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: موزه‌ آثار "ام. اف. حسین"، نقاش ملقب به "پیکاسوی هند"، در بمبئی راه‌اندازی می‌شود.

هندوستان

به گزارش ایسنا به نقل از هندوستان تایمز ، خانواده‌ "ام. اف. حسین" نقاش معروف هندی که در هفته‌ی پیش درگذشت، قصد دارند موزه‌ای از آثار این هنرمند در شهر بمبئی هند راه‌اندازی کنند.

به گفته‌ مصطفی، پسر این نقاش سرشناس و محبوب، آن‌ها بمبئی را انتخاب کردند چون حسین سالهای زیادی را برای کار و زندگی در این شهر سپری کرده بود.

مصطفی حسین در ادامه‌ صحبت‌هایش گفت: انجام این کار کمی طول می‌کشد، چون فهرست‌برداشتن از آثار فردی که تا 95 سالگی نقاشی می‌کرد، کار دشوار و زمان‌بری است. نقاشی‌های متعدد او در اقصی نقاط جهان پراکنده هستند و ما در حال فهرست‌کردن آن‌ها هستیم.

هنوز تعداد دقیق آثار حسین مشخص نیست، اما گفته می‌شود او حدود 24 هزار اثر نقاشی از خود به جای گذاشته است.

"مقبول فدا حسین" سرشناس‌ترین نقاش کشور هند، چهار روز پیش (19 خردادماه) در سن 95 سالگی به علت کهولت سن در لندن درگذشت.

آثار این نقاش ملقب به پیکاسوی هند ترکیبی از سبک‌های کوبیسم و کلاسیک هندی بود که هنر مدرن این کشور را به مجامع بین‌المللی می‌شناساند. آثار او میلیون‌ها دلار در سطح جهان فروش داشت.

تنها چند ساعت پس از انتشار خبر درگذشت این نقاش برجسته‌ هندی، شعبه‌ لندن حراجی کریستی دو اثر نقاشی متعلق به حسین را به حراج گذاشت.

این نقاشی‌ها به عنوان بخشی از حراج آثار مدرن و معاصر جنوب آسیا، به قیمت 108 هزار و 100 پوند فروخته شدند، در حالی‌که پیش‌بینی می‌شد بین 10 تا 20 هزار پوند خریداری شوند.

 

کد خبر 137535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز