گروه شهری: شورای اسلامی شهر تهران دیروز با تصویب طرحی یک‌فوریتی از دولت و مجلس خواست تا نسبت به افزایش مهلت معاینه فنی خودروها از 2 به 5 سال تجدید نظر کنند.

شورای شهر

خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران دیروز پس از پایان جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: موضوع بررسی معاینه‌فنی خودروها در شهرهایی مثل تهران که از آلودگی هوا رنج می‌برند بسیار جدی است. وی افزود: طی تصمیمات اخیر دولت و مجلس در بحث قانون جدید جرایم رانندگی در ماده 9 که به زمان ضروری معاینه‌فنی خودروها اختصاص دارد، مدت زمان 2 سال به 5 سال تغییر یافته است که این افزایش می‌تواند یکی از عوامل تشدید آلودگی باشد؛ چراکه به گفته دانشجو، کیفیت تولید خودروهای داخلی و خارجی به‌گونه‌ای نیست که بتوان آنها را تا 5 سال از معاینه فنی معاف کرد.

بنا بر این گزارش، شورای شهر باتوجه به اهمیت موضوع طی طرح پیشنهادی از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست تا مدت زمان معافیت خودرو برای معاینه فنی، مانند سنوات قبل به 2 سال برگردد. دیروز سخنگوی شورای شهر در پاسخ به سؤال خبرنگاران درمورد قطع 250 اصله درخت ظرف مدت کمتر از 20 دقیقه در یکی از مناطق شهر تهران توسط مالک گفت: شورا و شهرداری درمورد مسائل مربوط به فضای سبز بسیار حساسند و برای افزایش فضای سبز در شهر تهران همه‌ساله اعتبارات خوبی اختصاص می‌دهند. وی ضمن تاکید بر اینکه شهرداری تهران در ارتباط با درختانی که اخیرا توسط مالک ملک مورد اشاره قطع شده کاملا بی‌اطلاع بوده، گفت: قطع درخت در املاک خصوصی که توسط مالکان آن صورت گرفته اگر غیرقانونی باشد مالک را برای ساخت وساز با چالش مواجه خواهد ساخت همچنین علاوه بر جریمه نقدی، مالک موظف خواهد شد تا دو برابر حجم درختانی که قطع کرده درخت بکارد.

تعیین تکلیف افزایش نرخ کرایه‌ها

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه اخیرا جلساتی پیرامون منطقی کردن و افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی متناسب با افزایش قیمت سوخت پس از هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها، برگزار شده است، گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته امیدواریم تا پایان ماه جاری در مورد نرخ کرایه‌ها تعیین تکلیف صورت گیرد و از ابتدای تابستان شاهد افزایش و متناسب‌سازی‌ نرخ کرایه‌ها باشیم. وی اظهار کرد: ماه‌ها قبل شورای شهر با توجه به اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت، مصوبه‌ای برای افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی داشت اما وزیر کشور از اختیار قانونی خود استفاده کرد و دستور توقف آن را داد.

وی ادامه داد: در این مدت شورا مراجعات و درخواست‌هایی از سوی رانندگان، تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مسئولان متروی تهران داشته مبنی براینکه با افزایش نرخ سوخت و هزینه‌ها، نرخ کرایه‌ها منطقی و متناسب با افزایش هزینه‌ها نیست و معتقد است ادامه فعالیت و حیات حمل‌ونقل عمومی درصورت ادامه روند کنونی با مشکل مواجه می‌شود. دانشجو افزود: پس از هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها و افزایش قیمت سوخت و هزینه‌ها، نرخ کرایه‌ها در اتوبوسرانی و مترو افزایش نیافت و در مورد تاکسی‌ها نیز این افزایش بسیار کمتر از افزایش هزینه‌ها بوده است، به همین دلیل رانند گان و شرکت‌های خصوصی اعتراض داشتند که این اقدام غیرمنطقی است.سخنگوی شورای شهر ابراز امیدواری کرد با توجه به مذاکرات صورت‌گرفته، اجازه اجرای مصوبه شورای شهر از تیرماه داده شود.

کد خبر 137477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز