یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: نخستین نشست رسانه‌ای محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری در سال90 با حضور معاونان حوزه هنری و نمایندگان رسانه‌ها در موزه هنر حوزه هنری برگزار شد.

momeni

مومنی گفت: از جمله کارهای در دست اقدام ما برای سال 90 راه‌اندازی دوباره نشریات شعر و ادبیات و تاکید بیشتر بر کارگاه‌های قصه و رمان است که وظیفه تولید رمان را برعهده دارند. در بخش رمان ما امسال حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت و تاکید مدیریت بر تولید رمان‌های زیاد است. رئیس حوزه هنری در تشریح فعالیت‌های ادبی در سال گذشته در حوزه هنری نیز گفت: ادبیات در کشور ما از جایگاه استراتژیکی برخوردار است و تولید فکر در کشور ما از حوزه ادبیات شروع می‌شود. ما در سال گذشته 36 کتاب شعر، رمان و پژوهش ادبی در مرکز آفرینش‌های ادبی تولید کردیم.

وی افزود:‌ در بخش رمان انقلاب ما انتشار 14‌جلدی از رمان جاده جنگ را در دست داریم که جلد ششم آن به تازگی منتشر شده است. کار بزرگ دیگر این مرکز برگزاری جشنواره باران غدیر بود که از شاعران مسیحی لبنان که برای حضرت علی(ع) شعر سروده بودند دعوت شد تا به ایران بیایند. رئیس حوزه هنری در باره فعالیت‌های مرکز تحقیق ادب پایداری گفت: ما در سال گذشته 49 کتاب درباره دفاع مقدس تولید کردیم که این جدا از کتاب‌های بخش ادبیات است و بخشی از کتاب‌های ما شان مرجعیت دارد. واحد پژوهش این مرکز هم در راهنمای رساله‌های دانشگاهی و تدوین متون برای رشته‌های دفاع مقدس در دانشگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 137467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز