بزرگ‌ترین مسابقه سراسری کتابخوانی با عنوان «کتاب سایه‌بان شهر» توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در سطح پایتخت برگزار می‌شود.

طرح -کتاب

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، حجت‌الاسلام مرتضی جعفرپور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این مسابقه به‌صورت فصلی برگزار می‌شود و کتاب مورد نظر با تماس علاقه‌مندان با تلفن گویای سازمان به شماره1837 به نشانی آنها ارسال می‌شود.وی ادامه داد:‌ شرکت‌کنندگان با ارسال پاسخ صحیح به شماره پیام کوتاه 20001837 می‌توانند در مسابقه شرکت کنند. ضمنا هیچ محدودیتی در میزان شرکت‌کنندگان وجود ندارد و به هر اندازه که شهروندان در مسابقه شرکت کنند، کتاب در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به توزیع کتاب «خانواده خوب» از نگاه قرآن و حدیث در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: این کتاب از سوی اداره امور کتاب و کتابخانه‌های سازمان تولید و توسط مؤسسه نشر شهر منتشر شده است. وی قیمت این کتاب را 3هزار تومان عنوان کرد و گفت: کتاب «خانواده خوب» به‌صورت رایگان برای متقاضیان ارسال می‌شود. این کتاب در 4فصل با موضوعات، خانواده و ضرورت تشکیل آن، نحوه رفتار اعضای خانواده با یکدیگر، روان‌شناسی خانواده و اقتصاد خانواده، با متنی روان اما کاربردی تألیف شده است.

جعفرپور افزود:‌ موضوع‌های کتاب‌ها براساس اهداف و رویکردهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انتخاب می‌شود. جعفرپور خاطرنشان کرد: همراه با هر کتاب، بسته‌ خدمات فرهنگی شامل بلیت رایگان سینمای چهاربعدی، بلیت رایگان استخر و شهر بازی و عضویت رایگان در 80 کتابخانه سازمان فرهنگی هنری به شهروندان اهدا می‌شود. در پایان موعد مسابقه ضمن برپایی جشنی با حضور شرکت‌کنندگان، به قید قرعه از برگزیدگان این مسابقه تقدیر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: کتاب‌های این مسابقه با رویکرد مدل‌سازی‌ سبک زندگی اسلامی ایرانی، اخلاق شهروندی، ارتقای هویت دینی، انقلابی، ملی و شهری و تحکیم بنیان خانواده تألیف می‌شوند و به سهولت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند.حجت‌الاسلام جعفرپور ترغیب و تشویق شهروندان پایتخت نسبت به فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ازجمله اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و گفت: در گام نخست طرح «کتاب سایه‌بان شهر» تلاش می‌شود که کتاب با سهولت در اختیار شهروندان قرار بگیرد تا به مرور احساس نیاز به مطالعه در میان گروه‌های مختلف سنی ایجاد شود.

وی در ارتباط با چشم‌انداز اجرای این طرح در تهران افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گام‌های بعدی مسابقه «کتاب سایه‌بان شهر» در پی آن است که کتاب جایگاه خود را در سبد خرید خانواده‌ها پیدا کرده و فرهنگ مطالعه به‌عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه تثبیت شود.

تشکیل باشگاه تابستانی ترنج

همچنین دانش‌آموزان ممتاز دوم و سوم راهنمایی شهر تهران می‌توانند در باشگاه تابستانی «ترنج» عضو شوند. در این باشگاه، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در قالب کارگاه‌های آموزشی، تفریحی، تورهای بازدید از مناطق مختلف تهران، بازی‌ها و ورزش‌های تابستانی برای دانش‌آموزان ممتاز شهر تهران برگزار خواهد شد. دانش‌آموزان ممتاز دوم و سوم راهنمایی از تاریخ 25خرداد ماه به‌مدت 10روز فرصت دارند تا برای ثبت‌نام در این باشگاه و بهره‌گیری از برنامه‌های آن در تابستان سال‌جاری، به فرهنگسراهای شهر تهران مراجعه کنند.

پس از پایان مرحله ثبت‌نام، نوجوانان ممتاز تهرانی انتخاب می‌شوند و در قالب گروه‌های 25 نفره از برنامه‌های باشگاه ترنج بهره خواهند برد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن گویای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به شماره 1837 تماس بگیرند و یا به پایگاه اینترنتی tehrantoranj.ir مراجعه کنند.

کد خبر 137466

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز