مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: سرپرست وزارت راه و ترابری گفت: من معتقدم عوارض آزادراه‌ها باید بالا باشد تا در کشور جهشی در امر ساخت و ساز آزادراه ایجاد شود؛ چرا که هم‌اکنون پیمانکاران به‌دلیل به صرفه نبودن، تمایلی به ساخت آزادراه ندارند.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره میزان عوارض درنظرگرفته برای برخی از آزادراه‌های تازه‌تاسیس مانند آزاد راه خرم‌آباد - پل‌زال اظهار داشت: باید به این نکته توجه کرد که آزاد راه خرم‌آباد- پل زال توسط بخش خصوصی ساخته شده و یکی از شاهکارهای مهندسی است که موجب کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و ایمنی در تردد شده است. وی در عین حال خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از راه‌های دیگری نیز برای تردد استفاده کنند اما اگر عوارض تعیین شده را برای این آزاد راه پرداخت کنند، می‌توانند از این مسیر مطمئن تردد داشته باشند.

وی افزود: البته در تعیین میزان عوارض جاده‌ای رفاه حال مردم و شرایط آنها نیز باید درنظر گرفته شود اما ما باید این عوارض‌ها را در مقطعی بالا ببریم تا بتوانیم جهش مورد‌نظر را در امر ساخت و ساز آزادراه‌ها ایجاد کنیم. نیکزاد خاطرنشان کرد: به‌طور مثال اگر عوارض آزادراه تهران- شمال، 20هزار تومان تعیین شود برای مردم از هر جهت بسیار با صرفه‌تر خواهد بود تا اینکه 12ساعت در ترافیک معطل شوند.

کد خبر 137186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز