گروه اقتصادی: بالاگرفتن تب تقاضای دلار در بازار آزادشهر تهران و افزایش قیمت ارز در روز گذشته بانک مرکزی را مجاب کرد تا برای عرضه ارز دولتی در بانک‌ها شروط جدیدی تعیین کند؛ از جمله اینکه به مسافران کشور عراق و زائران کربلا و نجف دیگر دلار مسافرتی داده نمی‌شود.

 به‌گزارش همشهری، اداره کل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی اعلام کرد: پرداخت ارز به مسافران و همراهان به مقصد تمام کشورها از طریق خطوط هوایی 2 هزار دلار و به مسافران و همراهان به مقصد تمام کشورها از طریق زمینی 1000دلار خواهد بود و ارز پرداختی به اشخاص مقیم 1000دلار باید باشد. براساس این بخشنامه فروش ارز توسط صرافی بانک‌ها به صرافی‌هایی که اعتبار مجوز فعالیت‌ آنها در زمان فروش پایان پذیرفته مجاز نخواهد بود و فروش ارز مسافری به مسافران مقصد عراق ممنوع است. همچنین فروش ارز به نمایندگان آژانس‌های مسافری ممنوع شده و متقاضیان شخصا باید جهت دریافت ارز خود و افراد تحت تکفل به صرافی‌ها مراجعه کنند. از سوی دیگر پرداخت ارز به حجاج صرفا از طریق شعب ارزی بانک‌ها خواهد بود.

افزایش قیمت ارز و سکه

مهر هم گزارش داد: نرخ دلار و یورو در روز دوشنبه در بازار نسبت به پیش از تعطیلات افزایش یافت، همچنین قیمت سکه هم با افزایش همراه شد. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید به‌ترتیب 460 و 447 هزار تومان برآورد شده است. بانک مرکزی هم قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید را با احتساب 4درصد نرخ مالیات بر ارزش افزوده 451 هزار و 360 تومان، نیم سکه را 225 هزار و 680 تومان و ربع سکه را 128 هزار و 960 تومان اعلام کرد. دیروز صرافان هم نرخ فروش هر دلار در بازار آزاد را 1185 تومان و هر یورو را 1725 تومان اعلام کردند.

 

کد خبر 136941

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز