همشهری آنلاین : مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی از ابلاغ کتبی وزارت علوم به دانشگاه‌ها درباره نرخ یکسان هزینه مصاحبه کنکور نیمه‌متمرکز دکتری خبر داد و گفت: وزارت علوم نرخ متفاوت دانشگاه تهران با سایر دانشگاه‌ها در زمینه هزینه مصاحبه کنکور نیمه‌متمرکز دکتری را پیگیری می‌کند.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرگزاری مهر با بیان این مطلب افزود: طی جلسه‌ای که با معاونان آموزشی دانشگاه‌های تهران داشتیم توافق شد دانشگاه‌ها هزینه‌های انجام مصاحبه کنکور نیمه‌متمرکز دکتری را یکسان اعلام کنند. این توافق به صورت کتبی به دانشگاه‌ها ابلاغ و مقرر شد هزینه مصاحبه در هر دانشگاه 25 هزار تومان باشد.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی درباره مغایرت نرخ 50 هزار تومانی دانشگاه تهران برای مصاحبه‌شوندگان کنکور نیمه‌متمرکز دکتری با آنچه در ابلاغیه وزارت علوم مورد تأکید قرار گرفته است، نیز گفت: این تفاوت می‌تواند هم مورد قبول‌مان باشد و هم مورد قبول نباشد چون دانشگاه تهران پیش از آنکه هزینه 25 هزار تومانی برای مصاحبه در نظر گرفته شود، بر اساس نرخ 50 هزار تومانی عمل کرده بود.

حسنی افزود: با این وجود در زمینه یکسان‌سازی نرخ هزینه مصاحبه کنکور نیمه‌متمرکز دکتری با دانشگاه تهران صحبت می‌کنیم.

داوطلبانی که اسامی‌شان در سایت سازمان سنجش به عنوان معرفی شده یک و یا چند کد رشته محل از رشته امتحانی مربوط درج شده، لازم است قبل از مراجعه به محل مصاحبه، برای هر یک از کد رشته محل‌ها مبلغ 250 هزار ریال معادل 25 هزار تومان به شماره‌حساب مشخص شده، واریز و اصل فیش واریز شده را به همراه مدارک مورد نیاز به همراه داشته باشند و آن را هنگام شرکت در مصاحبه به مسئول مربوطه تحویل دهند.

کد خبر 136896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز