رئیس‌جمهور، سرانجام پس از 20 روز از سرپرستی وزارت نفت انصراف داد و محمد علی‌آبادی را به‌عنوان سرپرست جدید این وزارتخانه مهم منصوب کرد.

دولت

به گزارش همشهری، در حکم سرپرستی وزارت نفت، هیچ اشاره‌ای به فرایند ادغام این وزارتخانه در وزارت نیرو نشده است. ادغام وزارت نفت در وزارت نیرو 3 هفته پیش به تصویب هیات وزیران رسیده بود که بلافاصله مسعود میرکاظمی از وزارت نفت رفت اما سرپرست و جانشینی برای آن معین نشد و رئیس‌جمهور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که خود سرپرستی این وزارتخانه را برعهده می‌گیرد. از آن زمان، احمدی‌نژاد چندین جلسه با مدیران این وزارتخانه برگزار کرد و حتی دستوراتی نیز داد اما با اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر غیرقانونی بودن سرپرستی رئیس‌جمهور بر وزارتخانه‌ها، ادامه کار احمدی‌نژاد در مسند سرپرستی وزارت نفت با ابهام مواجه شد. اما احمدی نژاد به کار خود ادامه داد تا اینکه مجلس هفته گذشته پرونده تخلف وی را به قوه قضائیه ارسال کرد.

در پی این شرایط سرانجام رئیس‌جمهور پس از چند روز مقاومت، علی‌آبادی را برای ادامه سرپرستی وزارت نفت معرفی کرد. معرفی علی‌آبادی به‌عنوان سرپرست البته بار دیگر مسئله ادغام این وزارتخانه را در ابهام قرار داد چه اینکه مجلس نیز در طرح جدیدی که برای ادغام ارائه کرده، هیچ اشاره‌ای به ادغام وزارت نفت و نیرو نکرده است. بنابر‌این احتمال دارد، ادغام وزارت نفت و نیرو با توجه به مخالفت مجلس منتفی شود. در طول دوره دولت احمدی‌نژاد، وزارت نفت 4 سرپرست و 3 وزیر را تجربه کرده است که دو نفر از سرپرست‌ها (وزیری هامانه و نوذری) به وزارت رسیدند.

کاتوزیان: بدترین انتخاب برای نفت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نمی‌توان کسی را ولو به‌عنوان سرپرست وزارت نفت معرفی کرد که زبان مفاهمه مشترک با بدنه وزارت نفت را نداشته باشد، گفت: این بدترین انتخاب برای صنعت نفت و گاز است و این تصمیمات کشور را به مخاطره می‌اندازد. حمیدرضا کاتوزیان در گفت‌وگو با مهر، اظهارداشت: حوزه نفت و گاز یک حوزه کاملا تخصصی است که آقای علی‌آبادی هیچ تخصص و تجربه‌ای در این زمینه ندارد و انتخاب وی برای سرپرستی نفت قابل تأمل است.

وی به سوابق علی‌آبادی اشاره و تصریح کرد: علی آبادی شاید یک مهندس عمران خوب باشد اما نمی‌تواند سرپرست خوبی برای وزارت نفت باشد.به گزارش همشهری، به این ترتیب مشکل نماینده ایران برای مسند ریاست اوپک حل شد و علی‌آبادی در اجلاس چهارشنبه این سازمان شرکت می‌کند.

کد خبر 136861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز