همشهری آنلاین: محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور ایران که در شب بیست‌ودومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مرقد امام (ره) سخنرانی می‌کرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن امام راحل گفت:

احمدی نژاد

 امروز انسان‌ها از اقوام، ملل، رنگ، نژاد، زبان و سلایق گوناگون هر روز با امام (ره) احساس آشنایی و نزدیکی بیشتری می‌کنند و ملت بزرگ ایران امروز پس از گذشت 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و گذشت 22 سال از فراغ امام، مؤمن‌تر، مقاوم‌تر و امیدوارتر از همیشه در صحنه ایستاده و دشمنان خود را مأیوس کرده است.

به گزارش ایسنا، رییس جمهور با بیان اینکه برخلاف صف‌بندی‌های مستکبران و شیاطین عالم، ابعاد حرکت انقلابی امام خمینی(ره) گسترده‌تر از گذشته شده است، افزود: اهداف و آرمان‌های امام(ره) امروز جهانی است زیرا امام خمینی(ره) با نور خدایی تمام دل‌ها را زنده کرد و باعث شد تا انسان الهی شود و در ابعاد جهانی فکر کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه علت زنده بودن امام، عظمت ایشان است، گفت: اگر بخواهیم در یک کلمه در این خصوص صحبت کنیم، باید بگوییم که امام(ره) انسانی بود که حقیقت انسانی را به خوبی شناخت. او یک انسان متعالی و متکامل بود، به‌گونه‌ای که از خاک پر کشید و تا قله‌های کمال و مرزهای عصمت بالا رفت و افق ماندگاری را پایه‌گذاری کرد.

رییس‌جمهور در ادامه به نقش امام خمینی(ره) برای برپایی عدالت و توحید اشاره کرد و افزود: امام(ره) از قلب تاریخ آمد تا انسان‌ها را با راه انبیاء آشنا و هدایت کند. امام خمینی(ره) یک عارف به خدا پیوسته و احیاگر انسانیت انسان بود که از همه حجاب‌ها عبور کرد و الهی شد.

وی اظهارکرد: امروز بسیاری از ملت ها با امام خمینی(ره) احساس آشنایی می‌کنند و آرزوهای خود را در او می‌بینند، به همین دلیل است که جامعه بشری هرچقدر جلوتر می‌رود و هر مقدار اندیشه توحیدی و عدالت گسترش می‌یابد، امام ما نیز شناخته شده‌تر و عزیزتر می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه وقتی کسی حجاب را کنار بزند و از مرزها عبور کند، خدایی می‌شود، گفت: زمانی که انسان به چنین جایگاهی می‌رسد، نگاهش متفاوت می‌شود و امام چنین مردی بود.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود به تشریح برخی از ویژگی های امام (ره) اشاره کرد و با بیان اینکه، اخلاص و توکل به خدا در کارها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) بود، گفت: امام کسی بود که تمام کارهایش برای رضای خدا بود، این راه مبنای تمام کارهای ایشان بود و این یعنی همان توحید ناب. امام(ره) کسی بود که جز خدا در عالم قدرتی را نمی‌دید و همه امور را در راه خدا و برای رضای او انجام داد و هیچ غروری را در خود راه نمی‌داد.

وی شجاعت را یکی دیگر از ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: شجاعت امام(ره) برخاسته از توحید و اخلاص عمل او بود. امام خمینی(ره) زمانی که تنها بودند و هنوز ملت ایران پشت‌سر ایشان قیام نکرده بودند، فرمودند: «اگر روزی حتی تنها نیز بمانم در برابر همه هیمنه مستکبران خواهم ایستاد».

احمدی‌نژاد ادامه داد: در همان سال‌های ابتدایی انقلاب و پس از فتح لانه جاسوسی، امام(ره) فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند». این نشان از شجاعت امام(ره) است.

رییس جمهور داشتن نگاه جهانی را یکی دیگر از ویژگی‌های امام خمینی(ره) دانست و افزود: امام(ره) کسی بود که جهانی شده بود و جهانی فکر می‌کرد. او به دنبال نجات انسان‌ها و همه ملت‌ها و نیز به دنبال تأسیس قدرت جهانی برای برانداختن مستکبران بود. ایشان فرمودند: «هرکجا ظلمی باشد، مبارزه است و تا مبارزه است، ما هستیم». بنابراین می‌توان گفت که امام خمینی(ره) پرچمدار حمایت از مستضعفان و محرومان جهان است.

وی تصریح کرد: امام(ره) همان کسی بود که توجه ویژه‌ای به محرومان داشت و از آنها به عنوان ولی‌نعمتان یاد می‌کرد؛ به‌طوری که فرمود: «من یک موی کوخ‌نشینان را با دنیای کاخ‌نشینان عوض نمی‌کنم».

رییس جمهور تأکید کرد: امام خمینی(ره) کسی بود که دایما به مسؤولان سفارش می‌کرد که محرومان را فراموش نکنید؛ به‌گونه‌ای که در یکی از سالهای دوران دفاع مقدس مردم در سرما بودند و امام(ره) نیز در سرما زندگی کرد زیرا می‌خواست برای مردم محروم باشد و همچون آنها زندگی کند.

رییس‌جمهور یکی دیگر از ویژگی‌های امام خمینی(ره) را تلاش برای ساختن ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: امام خمینی(ره) دایماً تأکید می‌کردند که باید ایران را ساخت. ایشان همواره بر برپایی جامعه‌ای نمونه سفارش می‌کردند و فرمودند: «تک تک مردم هر کسی در هرکجا که هست باید برای ساختن ایران قیام کند». بنابراین مأموریت بزرگ ملت ایران امروز ساختن ایران است.

احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود اظهارکرد: امام خمینی(ره) کسی بود که در برابر حق پافشاری می‌کرد و ذره‌ای از عدالت فاصله نگرفت. او همواره به دنبال برپایی عدالت و احقاق حق مستضعفین بود و در برابر جوسازی‌ها ایستادگی کرد و از حق و عدل دفاع کرد.

وی مبارزه با اشرافیت و روحیه طاغوت‌گری را از دیگر ویژگی‌های بارز امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: امام(ره) کسی بود که با همه وجودش در برابر اشرافی‌گری و به‌خصوص اشرافی‌گری دولتی ایستاد و دست فاسدان را قطع کرد و فرمود: «حقوق ملت را از حلقوم متجاوزان بیرون خواهم کشید».

رییس جمهور تصریح کرد: امام خمینی(ره) همیشه مخالف دست‌اندازی به بیت‌المال بود و با اشرافی‌گری به‌شدت مخالفت می‌کرد و هرگز آن را به رسمیت نشناخت.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) پرچمدار مبارزه با ظالمان و مدافع مظلومان در برابر مستکبران و زورگویان عالم است، گفت: همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند: «ما می‌خواهیم به همه دنیا نشان دهیم که از مظلوم دفاع می‌کنیم و در برابر تمامی قدرت‌ها با قدرت مبارزه می‌کنیم و ذره‌ای از این اندیشه و عقیده خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ما باید بر آمریکا غلبه کنیم و در منطقه تسلیم بی‌عدالتی‌ها نشویم».

احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از صحبت‌های خود احیای اندیشه عدالت و امامت را یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: احیای انسان و کمال انسانی در سایه حاکمیت انسان‌های صالح و در نقطه اوج و بهترین حالت حاکمیت انسان کامل است. خداوند برای تحقق عدالت و ولایت، انسان کامل را به بشریت هدیه کرد؛ ولیکن بشریت باید تلاش کند تا به او برسد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ولایت عشق است و ماندگاری‌اش باعث اجرای عدالت می‌شود، گفت: این ولایت از ولایت الهی سرچشمه می‌گیرد و تا امام عصر (عج) ادامه خواهد داشت و امام(ره) با طرح تئوری ولایت فقیه و استقرار آن، راه شناختن و رسیدن به ولایت الهی را ترسیم و جامعه ما را هدایت کرد.

احمدی نژاد در بخشی دیگر از صحبت‌های خود انسان را مهم‌ترین موضوع آفرینش خواند و گفت: خداوند همه عالم را برای انسان و انسان را برای خود آفرید، اگر انسان خلق نمی‌شد، ظرفی برای معرفی خداوند وجود نداشت. خداوند انسان را خلق کرد تا عصاره صفات خود را در او متجلی و معرفی کند.

رییس جمهور در ادامه اظهارکرد: خداوند انسان را آفرید و قدرت، خلاقیت، رفعت، رحمت و حکمت و هزاران اسم و صفت خود را در او متجلی ساخت تا انسان بر روی زمین خدایی کند، یعنی خلیفه‌الله باشد.

احمدی‌نژاد گفت: خداوند انسان را از متن پستی و حیوانی خلق کرد و از او خواست با تلاش و مجاهدت و عشق و معرفت، مسیر کمال را طی کند و تا خدا بالا برود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: خداوند انسان را جانشین خود بر روی زمین قرار داد، بنابراین جانشین خدا یعنی تمام مقام او در زمین، یعنی کسی که بتواند کار او را انجام دهد و در یک سیر بی‌انتها قله‌های کمال را فتح کند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه گام اول در تحقق انسان کامل اجرای عدالت است، ادامه داد: شکوفایی حقیقت انسانی در سایه اجرای عدالت است و ظلم بزرگ‌ترین دشمنی به انسانیت می‌باشد.

رییس جمهور افزود: اگر ظلمی وجود داشته باشد، همه ارزش‌های انسانی را ساقط خواهد کرد و نخواهد گذاشت انسان به قله کمال برسد. ظلم کشنده مهر و محبت و عشق و رفعت است، بنابراین همه ارزش‌های الهی و انسانی در سایه عدالت شکوفا خواهد شد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه عدالت سکوی اول و آغاز حرکت انسان است، اظهارکرد: اجرای عدالت باعث می‌شود که همه انسان‌ها فرصت کمال، بالندگی و اعتلا پیدا کنند و محبت در همه جامعه بشری جاری شود و انسان در مسیر کمال حرکت کنند.

وی افزود: استقرار عدالت چه در بُعد فرهنگی و چه در بُعد اجتماعی نیازمند دو عامل اندیشه توحیدی و مدیریت انسانهای صالح است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه استمرار و استقرار توحید در گروی حاکمیت انسان‌های عادل است، گفت: تحقق واقعی عدالت فقط در سایه استقرار و اندیشه توحیدی امکان‌پذیر است؛ و شرک بزرگ‌ترین ظلم به عدالت است و محال است در سایه ظلم، عدالت محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه جامعه امروز بشری نیازمند مدیریت صالحان و انسان‌های عادل است، اظهار داشت: مدیریت انسان بر خود و جامعه بشری باید کاملا عادلانه باشد. آن انسانی شکوفا می‌شود که ابتدا در درون خود به اعتدال رسیده باشد و علقه‌های غیرالهی و حجاب‌ها را در هم شکسته باشد و از مرز فرهنگ و جغرافیا و نژاد نیز عبور کرده باشد.

رییس جمهور اضافه کرد: کسی می‌تواند شکوفا شود که حقیقت فطرت الهی را در خود شکوفا کند، چنین انسانی در اعتدال است و رسیدن به این نقطه فقط در سایه اندیشه توحیدی و ایمان محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همه سعادت بشر و ارزش‌های الهی در سایه توحید بوده و این رمز کمال و عدالت است، گفت: یکی دیگر از عوامل برقراری عدالت، استقرار مدیریت صالحان و انسان‌های عادل است. بنابراین بدون حاکمیت انسان‌های صالح و عادل امکان استقرار عدالت و کمال انسان وجود نخواهد داشت.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه در طول تاریخ همه ظلم‌ها، تحقیرها، فاصله‌ها و همه له شدن‌های حقیقت انسان از ناحیه انسان‌های فاسد بوده است، گفت: همه پیامبران الهی آمدند تا از طریق توحید، عدالت انسانی را شکوفا کنند و انسان را از زمین تا آسمان بالا بکشند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر جهان اشاره کرد و گفت: مستکبران امروز قوی‌ترین و زورگوترین مستکبران طول تاریخ هستند. اگر مستکبران امروز را با استعمارگران طول تاریخ مقایسه کنید خواهید دید که مستکبران امروز قدرتمندتر، قوی‌تر و دایره سلطه سیطره آنها گسترده‌تر از گذشته است.

وی افزود: در گذشته، زورگویان و مستکبران تنها بخشی از ثروت مردم را به غارت می‌بردند اما امروز دایره سلطه مستکبران همه دنیا را فرا گرفته است.

رییس‌جمهور تصریح کرد: مستکبران امروز برای اینکه بتوانند ثروت ملت‌ها را غارت کنند، ساز و کاری را تعبیه کرده‌اند که به وسیله آن روزانه از جیب ملت‌ها برداشت کنند و در برخی جاها بعضی به اصطلاح عالمان، خواسته مستکبران را توجیه می‌کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه سیاست‌های اقتصادی مستکبران این است که ثروت ملت‌ها را چپاول کنند، گفت: امروز در کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی فقر موج می‌زند، در حالی که این کشورها دارای ذخایر و معادن غنی می‌باشند اما در خیابان‌ها مردم پابرهنه و گرسنه هستند و در بسیاری از روستاها آب آشامیدنی سالم نیز برای خوردن ندارند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز سرمایه‌داران اروپایی و آمریکایی معادن غنی این کشورها را غارت می‌کنند و یک درصد آن را در اختیار دولت و مردم این کشورها قرار نمی‌دهند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه در طول تاریخ هیچ‌ یک از مستکبران به اندازه استعمارگران امروز ثروت ملت‌ها را غارت نکرده‌اند، گفت: نظام سرمایه‌داری امروز با استفاده از قدرت رسانه توانسته است به اهداف شیطانی خود دست پیدا کنند، به‌طوری که صهیونیسم جنایتکار را مظلوم معرفی می‌کنند و به حامیان آن جایزه صلح نوبل می‌دهند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تمام دیکتاتورهای عالم مورد حمایت شیطان بزرگ هستند، ادامه داد: امروز استعمارگران با شعار دموکراسی و حمایت از حقوق بشر، دیگر کشورها را محکوم به عدم رعایت حقوق بشر می‌کنند، در حالی که در کشورهای خودشان دیکتاتوری در اوج است.

وی افزود: باور ما این است که امروز استکبار مانع آخر در برابر جبهه توحید است و اگر به فضل الهی از این مانع عبور کنیم، حرکت توحیدی برای سعادت بشر برپا خواهد شد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: بشارت می‌دهم به فضل الهی، استکبار نیز به آخر خط رسیده است و سقوط آنها نیز نهایی است، همچون مارکسیسم که در هم شکست و به تاریخ پیوست.

وی تاکید کرد: به لطف خدا و ایستادگی ملت ایران بال دیگر استکبار که در رأس آن آمریکا قرار دارد، به زودی شکسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اسکتبار در حلقه آخر حیات خود قرار دارد و به بن‌بست کامل رسیده است، گفت: استکبار جهانی امروز به بهانه 11 سپتامبر و برای نجات اقتصاد خود و همچنین رژیم صهیونیستی به منطقه لشکرکشی کرد و انسان‌های بی‌شماری را کشت و از سوی دیگر اجازه نداد کسی علت موضوع 11 سپتامبر را جویا شود؛ همچون موضوع هولوکاست که اجازه تحقیق و واکاوی در مورد آن را به کسی ندادند.

رییس‌جمهور افزود: نظام سرمایه‌داری با لشکرکشی خود به منطقه خاورمیانه رسما اعلام کرد که هدفش افغانستان، عراق و سپس ایران است اما با درایت‌های مقام معظم رهبری و مقاومت ملت ایران، آنها بار دیگر شکست خوردند.

وی با بیان اینکه تا به امروز در برنامه نظام سرمایه‌داری تغییری ایجاد نشده است، اظهارکرد: همانطور که استعمارگران و برده‌داران امروز نقاب حمایت از حقوق بشر را بر چهره زدند، جانشین بوش نیز ماسک حمایت از ملت‌های منطقه را به صورت زده است اما هدفش همان نجات اقتصاد سرمایه‌داران و رژیم صهیونیستی است.

احمدی‌نژاد با اشاره به بیداری ملت‌های منطقه تصریح کرد: ملت‌های منطقه امروز به دنبال برپایی عدالت و ارزش‌های الهی و فرهنگ اسلام ناب محمدی هستند، اما با این حال همه ملت‌ها باید هوشیار باشند زیرا خط اصلی مبارزه، مقابله با سیطره آمریکا و موجودیت رژیم صهیونیستی است.

رییس‌جمهور افزود: تا زمانی که این رژیم جعلی در یک وجب از خاک فلسطین باشد، منطقه خاورمیانه روی آرامش و آسایش را به خود نخواهد دید.

وی با بیان اینکه راه امام(ره) تنها گزینه برای جایگزینی وضع موجود است، گفت: تنها راه تحقق حقیقت انسان و کمال او راه امام خمینی(ره) است زیرا برقراری حکومت جهانی به رهبری امام عصر(عج) وعده انبیاء الهی است و بزرگ‌ترین هدیه خدا به بشر است و نقطه آغاز خدایی شدن انسان است و این نقطه اشتراک عدالت و جایگزین اصلی به‌جای تئوری سرمایه‌داری و مادی‌گرایی مدرن است.

احمدی‌نژاد در بخشی دیگر از سخنانش ادامه داد: امروز با امام خود عهد می‌بندیم و می‌گوییم امام بزرگ، 22 سال از فراغت گذشته اما خیل عاشقان از همه جای ایران آمده‌اند تا دوباره با شما تجدید بیعت کنند و عهد ببندند که تا آخرین قطره خون خود از میراث گرانبهای شما پاسداری خواهند کرد.

رییس‌جمهور گفت: امروز با امام(ره) عهد می‌بندیم که با تمام توان با اشرافی‌گری و طاغوت‌گری مقابله کنیم و در برابر مستکبران و غارتگران بایستیم و از تهدیدها و جوسازی‌های آنها هراسی به دل راه ندهیم. این راه همان مطالبه مقام معظم رهبری است که تا آخر پای آن ایستاده‌ایم.

وی ادامه داد: امام عزیز؛ بدان امروز همه ملت ایران متحدالشکل پشت‌سر رهبری معظم انقلاب ایستاده‌اند و آرزوی مستکبران برای سیطره مجدد بر ایران را به همراه خودشان به گور خواهند فرستاد.

رییس‌جمهور افزود: ای امام بزرگ؛ مطمئن باشید که اندیشه پاکی، ساده زیستی، خدمتگزاری و عشق به انسان‌ها به‌خصوص به محرومین را پاس خواهیم داشت و در راه ساختن ایران بر پایه الگوی پیشرفته تا آخر از پای نخواهیم نشست.

وی در پایان گفت: ای امام بزرگ؛ مطمئن باش که ملت ایران و یاران تو از همه جهان تا برافراشته شدن پرچم توحید و عدالت بر فراز کاخ‌های استعمارگران راهت را ادامه خواهند داد و لحظه‌ای از پا نخواهند نشست.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، سیدعلی خمینی، محمدعلی انصاری، مجتبی ثمره هاشمی و حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی و دعایی حضور داشتند.

پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور یکی از مداحان اهل بیت(ع) به مداحی پرداخت.

کد خبر 136796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز