همشهری آنلاین: مارکوس اشتوکل 36 ساله توانست روی کوه آتشفشانی سرو نگرو (Cerro Negro) در نیکاراگوآ یک رکورد جهانی جدید سرعت را در سری مسابقات دوچرخه سواری روی سنگ های کوهستانی به جا بگذارد.

Auf Schotter

خبرگزاری اتریش از لاپاز گزارش داد، ماه سپتامبر 2007 هم این دوچرخه سوار اتریشی در رشته کوه های آند در شیلی یک رکورد قابل توجه جهانی را شکست.

او آن زمان در مسیر سرعتی لا پاروا در سری مسابقات دوچرخه سواری کوهستانی در پیست برفی با سرعت 210.4 کیلومتر در ساعت رکاب زد.

بهترین رکود در مسیر سنگلاخ در سری مسابقات دوچرخه سواری کوهستانی از 12 مه 2002 در اختیار اریک بارون با 163 کیلومتر در ساعت بود و امسال همین فرانسوی 50 ساله بانی مسابقات در نیکاراگوآ شد. بارون 9 سال پیش در رکورد سرعت دوچرخه های خاص (172 کیلومتر در ساعت) در سرو نگرو به شدت آسیب دید و به همین خاطر مجبور شد با این رشته ورزشی خداحافظی کند.

اشتوکل به خاطر وضعیت جسمی خود با 1.90 متر قد و 103 کیلوگرم وزن، به هرکول معروف شده و توانسته است 550 متر طول مسیر را تا پای کوه آتشفشانی با سرعت 164.95 کیلومتر در ساعت طی کند. وی به روزنامه تیرول گفت: دلیل این شتاب، شیب 45 درجه ای کوه بود. فقط با سرعت بالا می توان با ثبات ماند.

کد خبر 136628
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز