مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین - محمد رسولی: حوادث و جرایم نیز با رشد تکنولوژی و فراگیر شدن کامپیوتر و اینترنت در جهان، تغییر شکل داده‌اند.

استفاده از سرویس‌های بسیم همسایه‌

سیستم‌های بی‌سیم در اکثر شهرها و کشورهای دنیا مرسوم شده و بسیاری از کاربران را از شر سیم رها کرده است ولی معضلاتی نیز بهمراه دارند.

اخیرا نوجوانی سنگاپوری به دلیل استفاده غیر مجاز از سرویس اینترنت بی‌سیم همسایه خود ، دستگیر و طبق قانون این کشور به زندان محکوم شد.

تان جیا لو 17 ساله که به دلیل ارتکاب این جرم به سه سال حبس محکوم شده است، باید 10000 دلار سنگاپور (حدود 6500 دلار) جریمه به دولت و هزینه 80 ساعت سرویس اینترنت همسایه خود را نیز پرداخت کند.

تان اولین سنگاپوری است که به جرم استفاده پنهانی از یک سرویس بی‌سیم به حبس محکوم شده است و پیش از او 60 سنگاپوری دیگر به دلیل جرم مشابه به پرداخت جریمه محکوم شده بودند. دولت سنگاپور قصد دارد با افزایش جریمه‌ها، از شیوع تخلفات الکترونیک و دیجیتال در این کشور جلوگیری کند.

شکنجه آنلاین

سه دختر آمریکایی در نیویورک به دلیل پخش فیلم شکنجه همکلاسی خود دستگیر شدند. این سه دختر دانش‌آموز که دو تن از آنها 14 ساله و دیگری 13 ساله هستند، با تاثیرگیری از فیلم‌های غیر اخلاقی ، همکلاسی خود را بسته و مورد آزار و اذیت قرار دادند و فیلم آن را بر روی دو وب‌سایت جداگانه قرار دادند.

 همکلاسی 13 ساله آنها تحت تاثیر کار وحشیانه دوستانش، از بازگویی آن به پلیس و خانواده‌اش خودداری کرد ولی با پخش این فیلم، پلیس این سه دانش‌آموز را دستگیر کرده و در حال تحقیق از آنهاست.

مشاهده می‌کنید با پیشرفت تکنولوژی، نوع تخلفات نیز تغییر کرده و مجرمان روش‌های جدید و مدرن برای کار خود طراحی می‌کنند.

Rasouli@Hamshahri.org

 

کد خبر 13655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز