همشهری آنلاین- ندا شریف: قرار دادن مبلمان چوبی در فضای باز مانند بالکن یا تراس زیبایی مضاعفی به خانه داده و سلیقه شما را می‌رساند. اما مهم‌تر از آن محافظت از آنهاست که باعث طول عمر بیشتر و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

مبلمان در فضای باز

با روش‌های زیر هرچه بیشتر از آن‌ها محافظت کنید:

1. روی مبلمان را در صورت عدم استفاده با روکش‌های ضد آب بپوشانید. گرچه این کاری اضافه به نظر می‌رسد، اما با چند دقیقه صرف وقت آن را در برابر باد، باران و نور خورشید حفظ می‌کنید.

2. دو یا سه بار در سال، مبلمان را شسته و کاملا خشک کنید. کثیفی دوام مبل را کم می‌کند. برای این منظور از وسایل شوینده مخصوص چوب استفاده کنید. با مخلوط شوینده و آب، تارهای عنکبوت و گرد و غبار را از میز ‌و صندلی‌ها کاملا پاک کنید.

3. در صورت نیاز، مبل‌ها را سمباده زده، مجددا رنگ کنید. این کار به حفاظت از وسایل در برابر باران کمک می‌کند.       

4. مبلمان را در نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود. مبل خیس سریع خراب و غیر قابل ‌استفاده می‌شود. برای دوام بیشتر، مبلمان را در اسرع وقت خشک کنید.

5. مبل‌های چوبی را چند بار در سال با روغن پلیش بزنید و بگذارید همان حالت باقی مانده، خشک شوند. این عمل باعث حفاظت از چوب می‌شود.

6. هر چند ماه یک بار، پایه و چارچوب مبل‌ها را چک کنید تا متوجه شل شدن پیچ و مهره‌ها شده، در صورت لزوم بتوانید آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.

کد خبر 136236
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز