همشهری آنلاین: بیست و دومین دوره مسابقات بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا از شنبه (7 خرداد) در شهر مانیل، پایتخت کشور فیلیپین با حضور تیم بسکتبال مهرام به عنوان نماینده کشورمان آغاز خواهد شد.

basketball

به گزارش سایت باشگاه مهرام، در روز نخست این بازی ها روز شنبه یاران مهران شاهین طبع در اولین گام مقابل تیم قدرتمند الجلای سوریه به میدان خواهند رفت که امسال نیز مانند سال‌های گذشته با تمام توان گام به این رقابت‌ها گذاشته است.

سوری‌ها که در رقابت‌های غرب آسیا از فینالیست شدن ذوب آهن جلوگیری کردند، با انگیزه بسیار بالایی برای مغلوب کردن قدرتمندترین تیم آسیا که البته نماینده دیگر ایران نیز هست قدم به فیلیپین گذاشته‌اند.


"منصور بژراموویچ" که هم اکنون به همراه تیمش در رتبه نخست لیگ سوریه نیز قرار دارد، جمال میلر، ساماکی واکر آمریکایی، مارسلو کوریای برزیلی، میچل معدلی و ساری پاپازیان سوری را به همراه خودش آورده است تا در گروه مرگ مقابل بزرگان بسکتبال آسیا صف‌آرایی کند.

از سوی دیگر مهرام برخلاف دو دوره گذشته، امسال با هدایت مهران شاهین‌طبع در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کند.

این مربی با تجربه‌ای که از قهرمانی صباباتری در آسیا دارد، ترکیبی 12 نفره از بازیکنان جوان، ملی‎پوش و باتجربه را شکل داده تا با کنار هم قرار دادن توانایی‌های آنها یک قهرمانی دیگر در آسیا به دست آورد.

مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی، مهراد آتشی، حامد آفاق، جواد داوری، بابک نظافت، جابر روزبهانی، کریس ویلیامز، شیخ سمب، اوشین ساهاکیان، اصغر کاردوست و آرن داودی امیدهای مهرام برای قهرمانی دوباره هستند.

این جام در چهار دوره اخیر توسط بازیکنان صباباتری و مهرام فتح شد و این بار بازهم نوبت مهرام است تا بسکتبال ایران را برای پنجمین بار متوالی صاحب جام قهرمانی کند تا از این حیث بسکتبال ایران سرآمد دیگر کشورهای آسیایی شود.

تا پیش از دوره گذشته مسابقات بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا نمایندگان فیلیپین 4 بار و بیشتر از دیگر آسیایی‎ها جام قهرمانی را بالای سر برده‎ بودند، اما قهرمانی مهرام در رقابت‌های 2010 قطر باعث برابر شدن شرایط قهرمانی‎های ایران با این کشور شرق آسیایی شد و در ادامه بسکتبال ایران امید زیادی دارد تا به واسطه قهرمانی دوباره مهرام و یک پله صعود، به تنهایی در جایگاه برترین تیم آسیا قرار بگیرد و همین مسئله از حالا نگرانی‎های نماینده فیلیپین را موجب شده است.

دهوک عراق، دانشگاه اردن، دراگونز مالزی، اسمارت گیلاس فیلیپین و الاتحاد عربستان، الریاضی لبنان، الریان قطر، الجلای سوریه و الشباب امارات تیم‌هایی هستند که در کنار مهرام ایران برگزارکننده بیست و دومین دوره رقابت‌های بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا خواهند بود که در این میان باید دید پس از رقابت 10 روزه، جام قهرمانی به چه تیمی خواهد رسید.

گروه‌بندی 10 تیم شرکتکننده در بیست و دومین دوره مسابقات بسکتبال جام باشگاه‌های آسیا و برنامه دیدارهای مقدماتی آنها به شرح زیر است: (ساعت‌ها به وقت تهران است)

* گروه A: دهوک عراق، دانشگاه اردن، دراگونز مالزی، اسمارت گیلاس فیلیپین و الاتحاد عربستان
* گروه B: مهرام ایران، الریاضی لبنان، الریان قطر، الجلای سوریه و الشباب امارات

شنبه 7 خردادماه 1390

* دهوک عراق - دانشگاه اردن
* الجلای سوریه - مهرام ایران (ساعت 12 و30 دقیقه به وقت ایران)
* اسمارت گیلاس فیلیپین - الاتحاد عربستان
* الشباب امارات - الریاضی لبنان

یکشنبه 8 خردادماه

* الاتحاد عربستان - دهوک عراق
* الریان قطر - الجلای سوریه
* دراگونز مالزی - اسمارت گیلاس فیلیپین
* مهرام ایران - الشباب امارات (ساعت 16 و30 دقیقه به وقت ایران)

دوشنبه 9 خردادماه

* دانشگاه اردن - الاتحاد عربستان
* دهوک عراق - دراگونز مالزی
* الریاضی لبنان - مهرام ایران (ساعت 14 و30 دقیقه به وقت ایران)
* الشباب امارات - الریان قطر

سه شنبه 10 خردادماه

* الجلای سوریه - الشباب امارات
* دراگونز مالزی - دانشگاه اردن
* الریان قطر - الریاضی لبنان
* اسمارت گیلاس فیلیپین - دهوک عراق

مهرام در این روز با قرعه استراحت روبه‌رو است.

چهارشنبه 11 خردادماه

* الاتحاد عربستان - دراگونز مالزی
* مهرام ایران - الریان قطر
* الریاضی لبنان - الجلای سوریه
* دانشگاه اردن - اسمارت گیلاس فیلیپین

گفتنی است؛ در پایان دیدارهای مرحله مقدماتی، 4 تیم برتر هر گروه راهی مرحله دوم مسابقات (play off) می‌شوند و تیم پنجم هر گروه برگزار کننده دیدارهای تعیین کننده رده‌های نهم و دهم خواهند بود.

کد خبر 136233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز